Iranian Agriculture News Agency

گفت‌وگو با تولید کننده نمونه گندم دیم در خراسان رضوی

برداشت 4.6 تن گندم از هر هکتار

تولید کننده نمونه گندم دیم در خراسان رضوی از هر هکتار ۴ تن و ۶۵۰ کیلوگرم گندم برداشت کرد.

برداشت 4.6 تن گندم از هر هکتار

به گزارش خبرنگارایانا در خراسان رضوی، ابوالفضل محمدی یادگار 60 ساله ساکن روستای یادگار شهرستان قوچان دلایل موفقیت خود را در سی وپنجمین دوره انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان  برشمرد.

وی اظهار کرد: انجام عملیات ذخیره و حفظ رطوبت در اراضی آیش از طریق اجرای یک مرحله چیزل در مهرماه سال قبل از کاشت و یک مرحله پنچه غازی در اردیبهشت ماه سال کاشت برای کنترل علف‌های هرز و در نهایت یک مرحله چیزل و پنجه غازی در زمان کاشت و سپس کاشت گندم، یکی  از دلایل موفقیت اینجانب بود.

وی افزود: رعایت تناوب زراعی غله – لگوم و کشت مکانیزه با عمیق کار دیم ، استفاده از رقم اصلاح شده و استفاده از بذر به میزان مناسب( 130 کیلوگرم در هکتار )، شرکت در کلاسها و کارگاههای آموزشی و بهره گیری از آخرین یافته های تحقیقاتی  و مبارزه به موقع با علفهای هرز و استفاده همزمان  از کودهای ریز مغذی به صورت محلولپاشی از عوامل دیگر موفقیتم در عملکرد گندم دیم  بود.

تولید کننده نمونه گندم دیم خراسان رضوی گفت: مصرف کود متناسب با آزمون خاک ، شرایط خاک و میزان بارندگی ، عقد قراردادد تولید بذر مادری دیم و بازدید مرتب کارشناسان از مزرعه و بارندگی مناسب در منطقه (بیش از 300 میلی متر درسال) و پراکنش مناسب آن در طی فصل زراعی را می توان از علل تولید  4 تن و 650 کیلوگرم گندم دیم در هرهکتار از مزرعه ام  به شمار آورد.   

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید