Iranian Agriculture News Agency

هشدار در مورد بیماری تب سه روزه در گاو

با توجه به مشاهده مواردی از بیماری تب سه روزه در برخی مناطق، دامداران در صورت مشاهده علائم بیماری، موارد را سریعا به دامپزشکی محل سکونت خود اطلاع دهند.

هشدار در مورد بیماری تب سه روزه در گاو

به گزارش خبرنگارایانا در خراسان رضوی، سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی  خراسان رضوی  گفت: دامداران در صورت مشاهده علائم بیماری تب سه روزه (BEF) شامل؛ تب، کاهش اشتهاء، یبوست، افزایش تعداد تنفس و ضربان قلب، ترشحات غلیظ و چسبنده در بینی و ترشحات سروزی آبکی از چشم، لرزش عضلانی و تکان دادن مستمر سر، لنگش و زمین گیر شدن، موارد را سریعاً به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش کنند.

محمد صفا افزود: مناسب ترین راهکار برای به حداقل رساندن ضایعات و خسارات اقتصادی ناشی از بروز این بیماری تب سه روزه در گاو ،تشخیص سریع مبتلایان و درمان مناسب بیماری است.

وی گفت :  سازمان دامپزشکی کشور اقدام به واردات واکسن علیه این بیماری نموده که در صورت تمایل دامداران اعلام نیاز از طرف شبکه دامپزشکی شهرستان های استان، می توان از آن در پیشگیری از بیماری استفاده کرد.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی  خراسان رضوی سمپاشی اماکن دامی علیه حشرات را یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به فصل گرما و ازدیاد فعالیت پشه ها و بندپایان بعنوان ناقلین اصلی این بیماری انتظار داریم دامداران، توصیه های بهداشتی دامپزشکی را جدی گرفته و نسبت به سمپاشی بدن دامها و جایگاه های نگهداری دام در اولین فرصت اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید