Iranian Agriculture News Agency

برگزاری اولین جلسات کمیته‌های حقوقی و بهره‌وری طرح استانی همیاران آب

اولین جلسات کمیته های حقوقی و بهره وری آب کشاورزی طرح همیاران آب استان ذیل کمسیون حقوقی و اجتماعی با حضور اعضا تشکیل شد که در آن کارشناسان و متخصصین امر به مسائل و موارد حقوقی مرتبط با آب کشاورزی و چگونگی افزایش بهره وری آب پرداختند.

برگزاری اولین جلسات کمیته‌های حقوقی و بهره‌وری طرح استانی همیاران آب

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی به نیابت از رییس سازمان و رییس کمسیون گفت: کمیته حقوقی و بهره‌وری آب  از کمیته‌های ذیل کمسیون حقوقی اجتماعی طرح همیاران آب استان بوده که ریاست آن به عهده جهاد کشاورزی و دبیرخانه آن در دانشگاه فردوسی است.

جعفر جوادی افزود: این کمسیون دارای 3 کمیته است که ریاست آن به عهده رییس دانشکده حقوقی دانشگاه فردوسی است.

وی گفت: این کمیته ها با ترکیب و مشارکت نمایندگان تشکل‌ها و نهادها و دوایر مرتبط برگزار می‌گردد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تعداد کمیته‌های این کمسیون یادآور شد: سه کمیته حقوقی، بهره وری آب کشاورزی و اقتصادی اجتماعی این کمسیون را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به موارد بررسی شده در جلسه کمیته حقوقی گفت: موضوعات خاص آب استان از نظر حقوقی و مالکیت آب زیرزمینی (مشترکات و انتقال و ...) و بررسی حقوقی تاخر و تقدم پروانه‌های صادر شده آب منطقه ای خراسان رضوی از نظر ارجحیت وهمچنین تبادل و جابجایی پساب بررسی موانع قانونی مصوبه تخصیص و صدور پروانه‌های بهره برداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید