Iranian Agriculture News Agency

روز مزرعه فرصتی برای انتقال دانش و جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی به بهره برداران بخش کشاورزی

از آغاز سال جاری ۷ روز مزرعه و ۲ روز انتقال یافته های پژوهشی با همت مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و شهرستانهای استان برگزار شد.

روز مزرعه فرصتی برای انتقال دانش و جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی به بهره برداران بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان با بیان این مطلب گفت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره‌ها انتقال دانش و اطلاعات به بخش کشاورزی و سرعت‌بخشی به چرخه آن در راستای توانمندسازی و بهبود اقتصاد کشاورزی استان است. جشنواره «روز مزرعه» یک مناسبت ترویجی و آموزشی است و در واقع جشنواره‌ای برای انتقال یافته‌های تحقیقاتی از پشتوانه‌های علمی در مراکز پژوهشی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار دانش به دست آمده از سال‌ها کار در مزرعه و پژوهش محققان و استادان بزرگ در حوزه مرکز تحقیقات است.  

محمد صبور بیلندی اظهار کرد: امسال 7 روز مزرعه با عناوین روز مزرعه گیلاس در طرقبه و شاندیز ،روز مزرعه گردو در جغتای‏ روز مزرعه محصولات دیم در قوچان،روز مزرعه کلزا و آفتابگردان در رشتخوار،روز مزرعه گندم آبی در تربت حیدریه، روز مزرعه کلزا در چنارانو روز مزرعه گیاهان دارویی در کاشمر با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

وی افزود: 2 روز انتقال یافته های پژوهشی نیز در استان با عناوین روز انتقال یافته‌های پژوهشی هرس سبز درختان هسته دار در ایستگاه تحقیقات و منابع طبیعی گلمکان و روز انتقال یافته های پژوهشی غلات در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جلکه رخ برگزار شده است.

وی درپایان اظهار کرد: مدیریت با بکارگیری نیروهای متخصص از تمام ظرفیت‌های موجود از قبیل چنین برنامه هائی( روز مزرعه)تلاش خود را در جهت ترویج و توسعه محصولات کشاورزی مهم انجام خواهد داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید