Iranian Agriculture News Agency

افتخار آفرینان ملی بخش کشاورزی خراسان رضوی

در سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‎های بخش کشاورزی کشور،از 10 نفر از فعالان بخش کشاورزی استان خراسان رضوی تقدیر شد.

افتخار آفرینان ملی بخش کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت : خراسان رضوی به همراه استان‌های قزوین و مازندران مقام اول تعداد نمونه های ملی را از آن خود کرد.

محمد صبور بیلندی افزود: محسن شرکت از شهرستان تربت حیدریه به عنوان مودی نمونه کشوری انتخاب شد. وی به دلایل انتخاب ایشان اشاره کرد و گفت: پرداخت وجوهات شرعی و زکات پس از برداشت محصول هر سال و تشویق و ترغیب سایر تولید کنندگان و بهره برداران نسبت به اهمیت پرداخت زکات و اثرات آن در زندگی و فعالیت کشاورزی از جمله دلایل موفقیت وی بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد:خانم صفورا خزایی به عنوان بهره بردار نمونه سیستم آبیاری (قرقره ای و ویل موو) انتخاب شد. صبور بیلندی دلایل انتخاب ایشان را به کار گیری توصیه های فنی کارشناسان و تغییر سیستم آبیاری و اجرای 280 هکتار از اراضی تحت پوشش به صورت آبیاری تحت فشار بارانی و مدیریت در استفاده از روشهای نوین آب و خاک دانست.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان رضوی گفت: نجمه هروی با تکمیل کردن زنجیره ارزش از تولید تا فروش و بازاریابی و تلاش برای معکوس کردن مهاجرت در روستاها و ترویج فرهنگ زیست محیطی در منطقه به عنوان زن کار آفرین نمونه روستایی برگزیده شد.

صبور بیلندی افزود: علی دوزنده با اجرای طرح تثبیت شن و بیابانزدایی  در سطح 570 هکتار در کانون بادهای 20 روزه منطقه به عنوان مجری نمونه پروژه مشارکت مردمی تثبیت شن و بیابان زدایی انتخاب شد.

وی تصریح کرد: مهدی افسری با عملکرد 90 هزار کیلو گرم در هکتار و با رعایت اصول فنی و کاشت و طراحی مناسب باغ یکنواخت و انجام انواع آزمون های خاک به عنوان تولید کننده نمونه انار نائل شد.

صبور بیلندی گفت: محمد شفیع مشعوفی از شهرستان نیشابور با رعایت مسائل بهداشتی و با دارا بودن آزمایشگاههای مجهز و دارای واحد تحقیق و توسعه به عنوان مدیر نمونه صنایع تبدیلی و تکمیلی لبنی انتخاب شد.

وی ادامه داد: جمال مسیح آبادی با ایفای نقش تسهیلگری و هماهنگی با سایر بهره برداران برای مشارکت موثر در جهت اجرای صحیح آبیاری و افزایش بهره وری آب به‌عنوان بهره بردار  نمونه مشارکت و اجرای آبیاری و زهکشی معرفی گردید.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: حسین حسین پور با بهره وری بیشتر و بهینه از آب از نقطه نظر تولید و عملکرد و استفاده از مشاوره کارشناسان برای نگهداری و بهره برداری سیستم به عنوان بهره بردار نمونه سیستم آبیاری موضعی (زیر سطحی) انتخاب شد.

صبور بیلندی گفت: سید حسن موسوی نژاد طرقبه با به‌کارگیری کارشناسان مرتبط با نوع فعالیت‌ها و ارائه مشاوره‌های فنی و تخصصی به‌عنوان شرکت تعاونی کشاورزی نمونه انتخاب شد.

وی گفت: محمد رضا توکلی زاده با بهره گیری از دانش فنی رعایت مسائل زیستمحیطی و ارتباط مستمر با جهاد کشاورزی و فعالیت در عرصه صنعت و تولید محصول صادراتی به عنوان تولید کننده نمونه محصولات گلخانه ای (سبزی و صیفی) معرفی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید