Iranian Agriculture News Agency

تحقق و اجرای ساخت ۴۳۵ هکتار کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی

توسعه کشت‌ متراکم و گلخانه‌ای در فهرست اولویت‌های بخش کشاورزی استان خراسان رضوی است.

تحقق و اجرای ساخت ۴۳۵ هکتار کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان رضوی،مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بابیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه ترویج کشت گلخانه یکی از سیاست‌های محوری و بخشی از طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی است، امسال تعهد افزایش سطح ۱۵۰ هکتار کشت گلخانه در استان را داریم .

سید هاشم نقیبی افزود: با اضافه شدن ۱۷۰ هکتار به سطح کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی تا پایان سال گذشته ۳۸۸ گلخانه و محیط‌های کنترل شده در استان ایجاد شده است که از این نظر این استان موفق به کسب رتبه دوم کشور شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته  ۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای برای توسعه کشت گلخانه‌ای به خراسان رضوی تخصیص یافت که بخش عمده آن تاکنون جذب شده و بقیه تا پایان سال مالی جذب خواهد شد.

وی گفت: راه‌اندازی هر هکتار گلخانه هم اکنون بین ۱۲ تا ۳۰ میلیاردتومان سرمایه گذاری نیاز دارد و در این زمینه از علاقه‌مندان و کشاورزان حمایت می کنیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: هر هکتار گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند و برداشت محصول در این سامانه در تمام ایام سال انجام می‌شود که این ویژگی‌ها گرایش به توسعه این نحوه کشت را بیشتر کرده است.

سید هاشم نقیبی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان سال ۱۴۰۵ و نیز مطابق برنامه 6 ساله، ساخت 2هزار و 300 هکتار گلخانه‌ در خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: هم‌اکنون یک هزار و 200  بهره‌بردار گلخانه در این استان فعالیت دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید