Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه ویدئو کنفرانسی حجاب و عفاف در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

جلسه ویدئو کنفرانسی با موضوع حجاب خانواده ها و فرزندان از دیدگاه قرآن و روایات و با حضور کلیه خواهران همکار در سطح ستاد سازمان و مدیریتهای جهادکشاورزی شهرستانها در محل سالن جلسات با رعایت دستورالعملهای بهداشتی و فاصله های اجتماعی برگزار شد.

برگزاری جلسه ویدئو کنفرانسی حجاب و عفاف در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، در این نشست مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان با تشریح آیات سوره نور به تبیین و تشریح فلسفه حجاب پرداخته و داشتن پوشش را برای در امان ماندن مخصوصا” بانوان ضروری دانست.

حجه الاسلام و المسلمین احمدی پناه گفت: بررسی آیات سوره نور نشان می‌دهد که حجاب از الزامات نظام اخلاقی عفاف است و چون عینی‌ترین رفتار اخلاقی در این نظام محسوب می‌شود، می‌توان بهه‌­عنوان شاخص به آن توجه کرد.

وی همچنین افزود: آنچه در آیه 31 سوره مبارکه نور آمده علاوه بر تبیین حداقل حجاب، مبارزه با بدحجابی هم محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: حجاب هم برای زن و هم برای مرد است، هم چنان که خداوند در سوره ی مبارکه نور به مردان و زنان به طور جداگانه امر می کند که چشم های خود را فرو افکنند: «قُل لِلمؤمِنینَ یغُضُّوا مِن اَبصارِهِم» و «قُل لِلمؤمِناتِ یغضُضنَ مِن أَبصارِهنَّ».

در ادامه این جلسه نیز از دیدگاه علم روانشناسی ؛ حوزه عفاف و حجاب توسط یاوری ؛ ازمشاورین پزشکی مستقر درمرکز درمانی شهید شوریده استان توضیحاتی داده شد که مورد استقبال فراوان حاضرین در جلسه ویدئو کنفرانس قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید