Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت‌های صنایع تبدیلی کشاورزی در خراسان رضوی

در سال جهش تولید توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی در فرآوری و ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم در دستور کار است.

ظرفیت‌های صنایع تبدیلی کشاورزی در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیر صنایع تبدیلی وغذایی سازمان با بیان این مطلب اظهار کرد: تا پایان سال 1398 تعداد 1047 واحدصنعتی در زمینه صنایع تبدیلی و غذایی از سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

مجید رضایی فریمانی افزود:  این واحدها در ۵۰ رشته مختلف صنایع تبدیلی و غذایی فعالیت داشته‌اند و ظرفیت اسمی تولید در این واحدهای صنعتی سالانه بالغ بر 9میلیون و 104 هزار و 507  تن است.

وی گفت: تا پایان خرداد ماه پارسال نیز هزار و 66 واحدصنعتی در زمینه صنایع تبدیلی و غذایی از سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی پروانه بهره‌برداری دریافت کردند که ظرفیت اسمی تولید در این واحدهای صنعتی با احتساب کارخانجات خوراک دام ، سالانه بالغ بر 9 میلیون تن است.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی مربوط به شهرستان‌های مشهد، نیشابور، چناران ، فریمان و قوچان است و  در مجموع 54.5  درصد کل کارخانه های صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی استان در این  پنج  شهرستان قرار دارد.

مدیر صنایع تبدیلی وغذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تا پایان آذر ماه پارسال ۲۶۶ فقره پروانه طرح توسعه صنایع تبدیلی و غذایی صادر شده است ادامه داد: سرمایه ثابت این صنایع 15 هزار و 649  میلیارد ریال بوده و ظرفیت اسمی آنها یک میلیون و ۳۷۲ هزار تن است.

مجید رضایی فریمانی اضافه کرد : تعداد اشتغال ایجاد شده این واحدها تا پایان خرداد امسال  16 هزار و 300 نفر است.

وی اظهار کرد:  با تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان شاهد افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده در زمینه تولیدات و محصولات زراعی، باغی، دام و طیور بود که با هدف تحقق اهداف مد نظر در سال جهش تولید از این بخش حمایت خواهیم کرد.

مدیرصنایع تبدیلی وغذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: در صورت افزایش تقاضای بازار امکان افزایش تولید تا 3 برابر ظرفیت موجود با افزایش ساعات کار کاخانجات تولیدی وجود دارد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید