Iranian Agriculture News Agency

صاحبان واحد های آسیب دیده از ویروس کرونا در بخش کشاورزی استان در سامانه کارا ثبت نام کنند

سید جعفر حاجی مجتهد افزود: واحد های آسیب دیده بخش کشاورزی واجد شرایط استان برای بهره مندی از تسهیلات حمایتی هرچه سریعتر به سامانه کارا به آدرس الکترونیکی http://kara.mcls.gov.ir قسمت تسهیلات کرونا مراجعه و اطلاعات خودرا ثبت کنند.

صاحبان واحد های آسیب دیده از ویروس کرونا در بخش کشاورزی استان در سامانه کارا ثبت نام کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، حاجی مجتهد تصریح کرد: متقاضیان با توجه به شرایط اعلام شده شامل قرار داشتن در رسته های 14 گانه اعلام شده، شامل پرورش مرغ مادر گوشتی و مرغ گوشتی، مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی، مراکز تولید صادراتی ، گلخانه‌های سبزی و صیفی و ماهیان زینتی به عنوان واحد‌های زیان‌ده حساس اعلام شدند که باید در این مرحله در سامانه کارا ثبت نام کنند.

وی همچنین  بیان کرد : متقاضیان با دارا بودن لیست بیمه و کد کارگاهی تامین اجتماعی، فعال بودن در سال 98 (به جز کسب و کارهای تعطیل شده با دستور دولت)، استفاده نکردن از بیمه بیکاری، تعدیل نکردن نیروی کار از یک اسفند پارسال (بر مبنای اطلاعات بیمه تامین اجتماعی)، تعهد به بازگشت نیروی کار در صورت تعدیل بر اساس متوسط نیروی کار آبان، آذر و دی ماه 98، عقد قرارداد با نیروی کار بر اساس متوسط نیروی کار آبان، آذر و دی ماه 98 و تعهد حفظ آن حداقل تا پایان 99 می توانند برای پیگیری و دریافت این تسهیلات مراجعه کنند.

وی گفت : در این سامانه واحدهای فاقد بیمه هم میتوانند ثبت نام کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: کلیه تسهیلات حمایتی شامل دوره تنفس سه ماهه و بازپرداخت تسهیلات نیز از مهر ماه امسال به مدت 24 ماه است.

این مسئول تاکید کرد: تعداد واحد‌های آسیب دیده و میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی استان پس از ثبت واحد‌ها در سامانه کارا مشخص خواهد شد.

حاجی مجتهد در خصوص بروز هر گونه تخلف از سوی کارفرمایانی که پس از دریافت تسهیلات نیروی کار خود را حفظ نکنند، بیان کرد: در صورت عدم رعایت و پایبندی به موارد تعهد شده محرومیت دو ساله از دریافت هر گونه خدمات بانکی شامل ( تسهیلات، ضمانت نامه، اعتبارات اسنادی و ...) و بازپرداخت تسهیلات با نرخ 24 درصد (18 درصد مصوبه شورای پول و اعتبار + 6 درصد جریمه) برای متخلفین در نظر گرفته شده است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید