Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه ستاد گیاهزشکی استان در سال 99

اولین جلسه ستاد گیاهزشکی استان در سال 99 با حضور معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور ، قائم مقام رئیس سازمان ، معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر حفظ نباتات روز چهارشنبه یازدهم تیرماه در اتاق جلسات برگزارشد.

برگزاری جلسه ستاد گیاهزشکی استان در سال 99

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان رضوی، در این جلسه مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گزارشی را پیرامون موضوعات  کنترل سن و سایر عوامل خسارت‌زای غلات، بررسی وضعیت مبارزه با ملخ, تهیه و تدارک سموم و شبکه های مراقبت و پیش آگاهی محصولات زراعی و باغی ارائه کرد.

سپس قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: براساس ارزیابی های سال گذشته مدیریت حفظ نباتات سازمان در بین  مجموعه های ستادی سازمان،  رتبه اول را در اقدامات  خوب و موثر در این حوزه ،  دریافت کرده است.

جواد اسماعیلی افزود: ممجموعه جهاد کشاورزی خراسان رضوی براساس ماموریتهای ابلاغی، برنامه ارزیابی عملکرد را در ستاد استان و شهرستانها بصورت ماهانه پایه ریزی کرده  که اقدامات حوزه تخصصی را مورد رصد وپایش قرار می دهد .

وی گفت: اجرای برنامه عملیاتی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بر اساس استفاده بهینه از همه امکانات بوده است و در این زمینه 130طرح و یکهزارو 200 اقدام عملیاتی در دست اقدام بوده است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور نیز در این جلسه  ابتدا در خصوص مبارزه با ملخ صحرایی در کشور و توصیه های لازم در این زمینه  ، مواردی را بیان کرد .

علیمراد سرافرازی همچنین  در رابطه با   تامین سموم موردنیازبخش کشاورزی  و مسائل  ارزی مربوطه  توضیحاتی را ارائه کرد.  

وی استفاده بهینه از تاثیر سموم را به  سختی آب مصرفی وعملکرد سمپاشها مرتبط  دانست و از تهیه نقشه سختی آب کشاوری در سطح استانهای کشور خبر داد.

وی پیشنهاد کرد تا در تمام استانها (ذخایر ژنتیکی)سوشهای مختلف دشمنان طبیعی آفات جمع آوری شده و شرکتهای دانش بنیان این سوشها را پرورش داده و بازاریابی کنند و بفروشند.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه  بازنگری قانون حفظ نباتات یکبار دیگر انجام خواهد شد، از حفظنباتات استانها درخواست کرد نظرات اصلاحی خود را به وزارت متبوع  انعکاس دهند.

علیمراد سرافرازی  بر موضوع برگزاری دوره های آموزشی با محوریت بیماریهای غلات در سطح کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید