Iranian Agriculture News Agency

اگر مراکز تامین بچه ماهی استان در قالب تشکل واحد فعالیت کنند، مشکلات تامین بچه ماهی درسطح کلان مدیریت خواهد شد

جلسه بررسی مشکلات تامین بچه ماهی موردنیاز استان با حضور مدیر شیلات و امور آبزیان استان و کارشناسان تکثیروپرورش و مدیر مراکز تکثیر و حدواسط ماهیان سردابی و گرمابی استان در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد.

اگر مراکز تامین بچه ماهی استان در قالب تشکل واحد فعالیت کنند، مشکلات تامین بچه ماهی درسطح کلان مدیریت خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیر شیلات و امور آبزیان گفت: در خراسان رضوی یک مرکز تکثیر و تعدادی مراکز حدواسط ماهیان سردابی و 4 مرکز حدواسط  ماهیان گرمابی دارای مجوز وجود دارد.

ناصر شهرکی افزود: آمارها حاکی از آن است که باوجود ظرفیت مراکز حدواسط ماهیان سردابی در استان هنوز بخشی از بچه ماهی موردنیاز  از خارج استان تامین می شود. در سال 98 در مجموع حدود 14میلیون قطعه بچه ماهی در مراکز پرورش ماهی سردابی استان رهاسازی شده است که از این میزان رهاسازی حدود ۹۵۰۰ تن ماهی در استان تولید شده است.

شهرکی پس از استماع موارد مطرح شده توسط مدیران مراکز تامین بچه ماهی استان خاطر نشان کرد: بحث گم شده در مراکز حدواسط ماهیان سردابی و گرمابی استان، کار گروهی است. اگر مراکز تامین بچه ماهی استان در قالب تشکل واحد فعالیت کنند، مشکلات تامین بچه ماهی درسطح کلان مدیریت خواهد شد و مدیریت شیلات استان نیز می تواند حمایت های لازم را از تشکل مربوطه داشته باشد.

ناصر شهرکی بر عزم مدیریت شیلات و امور آبزیان در پایش مشکلات تامین و توزیع بچه ماهی در استان تاکید نمود و از حاضرین در جلسه خواست برنامه عملیاتی خود را تا پایان سال جاری تنظیم و به این مدیریت ارسال نمایند تا  در کمیته فنی شیلات بررسی و جمع بندی نهایی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید