Iranian Agriculture News Agency

بازدید کارشناسان باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی از گلخانه های شهرستان گناباد

مسئول گلخانه های مدیریت باغبانی استان و هیئت همراه روز دوشنبه نهم تیرماه از گلخانه های شهرستان گناباد بازدید کردند.

بازدید کارشناسان باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی از گلخانه های شهرستان گناباد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، درهمین راستا ابتدا  کارشناسان باغبانی استان، درنشستی صمیمی با معاونین و مسئولین جهاد کشاورزی  شهرستان مسائل و مشکلات گلخانه داران  را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

سپس خانم آفاق و هیئت همراه از گلخانه ی کشت خاکی رقم نیوتن آقای پیرزاده به مساحت 1000 متر مربع، در روستای باغ آسیا بازدید و نوع عملکرد ، آفات و بیماری های گلخانه ای  ( بخصوص نماتد) را مورد بررسی  قرار دادند و برتغییر نوع کشت به  هیدروپونیک برای کنترل بیماری نماتد تاکید کردند، همچنین در خصوص تجهیز سازه ها ی گلخانه ای راهنمایی لازم را ارائه کردند.

مسئول گلخانه های مدیریت باغبانی استان در حاشیه این بازدید گفت:  سازمان آمادگی کامل برای حل مشکلات گلخانه داران از جمله صدور مجوز و پرداخت تسهیلات  را دارد و از هیچ کمکی در این زمینه  دریغ نمی کند.

در ادامه کارشناسان باغبانی استان از گلخانه  گوجه فرنگی کشت خاکی رقم ازمیر آقای میرزاده به مساحت 3 هزار مترمربع در روستای  رهن شهرستان گناباد بازدید و ضمن خداقوت به بررسی تکنیک های سیستم آبیاری و  نقش مدیریت آن پرداخته  و همچنین با توجه به گرم شدن هوا، موضوع  تهویه گلخانه ها برای جلوگیری  از خسارت گرما را پیگیری کردند.

مسئول گلخانه های مدیریت باغبانی استان و هیئت همراه در ادامه  از گلخانه توت فرنگی (کشت خاکی) آقای رضا نژاد به مساحت 3 هزار  متر مربع در روستای زیبد بازدید کرده و سپس از  گلخانه کشت آلوورا ی آقای رضایی به مساحت 2 هزار   مترمربع در روستای سقی و همچنین از  گلخانه کشت خاکی خیار(رقم داتیس)  آقای خاکسار به مساحت 3 هزار و 500   متر مربع ، بازدید  بعمل آوردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید