Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه هماهنگی شورای زکات منطقه ۴ در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

جلسه هماهنگی شورای زکات منطقه ۴ وزارت جهاد کشاورزی با حضور مسئول امور استانهای نمایند گی ولی فقیه در وزارت ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، معاون کمیته امداد ، مسئولین دفاترنمایندگی ولی فقیه در شهرستانها و مسئول زکات در سازمان تبلیغات اسلامی ، روز یکشنبه هشتم تیرماه در اتاق جلسات برگزار شد.

برگزاری جلسه هماهنگی شورای زکات منطقه ۴ در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در این جلسه با اشاره به حدیثی گهربار از امام رضا (ع( اظهار کرد: عقل شخص مسلمان تمام نیست، مگر این که ده خصلت را دارا باشد ، از او امید خیر باشد ، مردم از بدى او در امان باشند ، خیر اندک دیگرى را بسیار شمارد ، خیر بسیار خود را اندک شمارد و  هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود.

حجت الاسلام  احمدی پناه افزود: هچنین  در عمر خود از دانش طلبى خسته نشود ، فقر در راه خدایش از توانگرى محبوبتر باشد ،  خوارى در راه خدایش از عزّت با دشمنش محبوبتر باشد و گمنامى را از پرنامى خواهانتر باشد و احدى را ننگرد جز این که بگوید او از من بهتر و پرهیزکارتر است.

مسئول امور استانهای نمایند گی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز با اشار به حدیثی از امام رضا (ع)  در این جلسه گفت: صَدِیقُ کُلِّ اِمْرِئٍ عَقْلُهُ وَ عَدُوُّهُ جَهْلُهُ : دوست هر انسانی عقل او است و دشمن او جهلش است.

حجت السلام ابراهیمی افزود:زیر بنای همه کارها و  آنچه به انسان بینش و روش می دهد عقل است و حتی امام رضا(ع) رفاقت و مصاحبت در زندگی را توام با عقل سفارش می کنند.  

وی در خصوص زکا ت  ادامه داد: در سه ماهه اول سال 99 (جهش تولید) با عنایت و  لطف پروردگار و بارش نعمتهای الهی 80 درصد آنچه در رابطه با میزان زکات پیش بینی شده بود ( 800میلیاردتومان) محقق گردیده است.

وی  با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی نهضت احیای زکات اضافه کرد: باید پدیده های نوظهور زکات را جستجو کرده و در فقه به دنبال آن باشیم و در این مسیر  از اساتید حوزه علمیه  سوال کنیم.

مسئول امور استانهای نمایند گی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید نمود: زکات به واکاوی  فراوان نیاز دارد و باید به تمام ابعاد فقهی و اقتصادی آن پرداخته شود.

حجت السلام ابراهیمی اظهار داشت: یکی از نکات مهم اینست که باید برای  زکات  تبلیغ کرده و و در جامعه افکار عمومی را به این سمت ببریم که این قضیه خود نیازمند یک مانور تبلیغاتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم در این جلسه گفت:  این استان سالیانه 8 میلیون تن محصولات کشاورزی به ارزش ناخالص 34 هزار میلیارد تومان تولید می کند  که  که 43 درصد آن باغی ،  35 درصد دامی و 22 درصد تولیدات زراعی است.

محمد رضا اورانی افزود:  در 6 محصولی  که به آن زکات تعلق می گیرد رتبه های اول تا پنجم را در کشور دارا هستیم، برآور تولید گندم امسال 750 هزار تن ، هدفگذاری خرید 600 هزارتن است  و تاکنون 180 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی ادامه داد: تولید جواستان 460 هزار تن ، کشمش 51 تا 53 هزار تن می باشد و  خراسان رضوی دارای 340 هزار راس گاو، شش میلیون راس گوسفند و یک میلیون بزو 800 نفر شتر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید