Iranian Agriculture News Agency

بهره گیری از توان علمی محققین بازنشسته در عرصه های تولید کشاورزی در خراسان رضوی

سومین جلسه طرح یاوران تولید باحضور رئیس سازمان در اتاق جلسات سازمان برگزار شد.

بهره گیری از توان علمی محققین بازنشسته در عرصه های تولید کشاورزی در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت :امروزه با محدودیتهایی که برای توسعه کشاورزی داریم جز با ابزار علم نمی توانیم به بهره وری دست پیدا کنیم و باید توان مرکز تحقیقات کشاورزی در حل علمی مشکلات مورد توجه قرار گیرد.

محمد رضا اورانی افزود: این مسئله پذیرفته نیست که ظرفیت علمی محققین مرکز وجود داشته یاشد و تولید کننده ما در بخش کشاورزی و دام با مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

وی ادامه داد: باید ارتباط بین بخشهای اجرا و تحقیق ، در سطح کارشناسان،  روان بوده و نیازی به دخالت مدیران نباشد.

وی تاکید کرد:  با توجه به اینکه استان خراسان رضوی  169 دهستان دارد ، شایسته است که هر کدام از محققین، ماهیانه  یکبار به این دهستانها رفته و با کشاورز و دامدار از نزدیک ارتباط برقرارکنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: زمینه سازی لازم برای حضور محققینی که ( در 10 سال گذشته بازنشسته شده اند ) در قلب  یک تشکیلات خصوصی، برای ارائه خدمت به کشاورزان و بهره برداران  ، صورت گیرد.

مواردی چون تدوین  دستوالعمل اجرایی  طر ح یاوران تولید در حوزه دام وطیور ، زنبور عسل و نوغانداری  ، عملیاتی شدن  آموزش مجازی توسط محققین در موضوع پنبه و چغندر قند و استفاده از توان علمی محقین بازنشسته در قالب شرکتهای خصوصی ارائه کننده خدمت به کشاورزان ، از مهمترین مصوبات سومین جلسه طر ح یاوران تولید در سازمان بود.  

طرح یاوران تولید در کشاورزی  طرحی برای استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی و محققان موسسات و مراکز تحقیقاتی ، برای حضورموثر در عرصه های تولید کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید