Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی

ما دنبال اقدامات جسورانه ای هستیم که نیازهای مردم را تامین کنیم تولید را بهبود ببخشیم و از ظرفیتهای موجود برای کمک به مردم استفاده کنیم .

برگزاری جلسه کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان این مطلب در جلسه کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی که صبح یکشنبه در محل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزارشد، گفت: ما برای نهاده های دامی تصمیم گیری کرده  و از اختیارات خود استفاده می کنیم و این مسئله باید طوری مدیریت شود که کمترین خطا و مشکل و خسارت را داشته باشد.

علی رسولیان  افزود:در  اجرای شیوه نامه بهره وری نهاده‌های دامی در استان، بحث نظارت باید سخت گیرانه باشد و جوانب حقوقی نیز در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: با اجرای شیوه نامه بهره وری نهاده‌های دامی در استان با بحث خام فروشی نهاده های دامی برخورد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: در این شیوه‌نامه هدف اصلی بهبود تولیدات دامی، افزایش بهره وری، اصلاح نحوه تولید نهاده و عدالت در توزیع آن، کاهش هزینه‌های تولید و جلوگیری از سوء استفاده‌هاست،

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این جلسه بیان کرد: هدف از تدوین  شیوه نامه بهره وری نهاده‌های دامی در استان حمایت از تولید کننده واقعی است.

محمد رضا اورانی افزود: وقتی ما نهاده خام دامی را توزیع می کنیم بخشی از آن به بازار آزاد می آید ولی اگر این نهاده  در اختیار تشکل تولیدی قرار می گیرد و با کارخانه قرارداد بستته می شود کنسانتره تولید شده و به دست تولید کننده می رسد.

وی گفت:  اجرای  شیوه نامه بهره وری نهاده‌های دامی به نفع تولید کننده است و  در این طرح هدف اینست که نهادده بدون دخالت واسطه ها و دلالان   بدست تولید کننده گان برسد.

در شیوه نامه بهره وری نهاده‌های دامی قراردادی بین تشکل و کارخانه مربوطه با هماهنگی کمیته کنترل کمی و کیفی خوراک دام در هر شهرستان منعقد می‌شود، اتحادیه‌های مباشر نهاده را برای کارخانه خریداری می‌کنند و آن را از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی در اختیار آنان قرار می‌دهند. کارخانه با فرمولی که شامل اختلاط چهار نهاده سبوس، جو، سویا و ذرت و تولید کنسانتره از آن است و از سوی سازمان جهاد کشاورزی در اختیارش گذاشته می‌شود، کنسانتره‌ای از نهاده‌های دامی تولید کرده و به عنوان خوراک دام عرضه می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید