Iranian Agriculture News Agency

راه اندازی ۲ بارانداز برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در خراسان رضوی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی خراسان رضوی از راه‌اندازی دو مجتمع عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: با ایجاد این دو بارانداز ، به دنبال عرضه مستقیم محصولات کشاورزان به مصرف‌کنندگان هستیم.

راه اندازی ۲ بارانداز برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مجید رضائی فریمانی گفت: با نظر سازمان برنامه و بودجه و ایجاد اساسنامه‌ها به دنبال ایجاد بارانداز و بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در استان خراسان رضوی هستیم.

وی گفت: تعاونی‌ها و تشکل‌های تولیدی مرتبط و یا هر تولیدکننده‌ای که بتواند محصولات خود را به طور مستمر و مستقیم در این مراکز عرضه کند می‌تواند در این دو مجتمع فعالیت داشته باشند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی استان ادامه داد: با وجود اینکه سعی می‌کنیم نهاده‌های بخش کشاورزی نظیر کود، سم و بذر را با قیمتت مناسبی تامین کنیم اما توجه به بخش بازرگانی کشاورزی نیز اهمیت دارد که با ایجاد بازارچه‌ها و مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی می‌توان این زنجیره را نیز کامل کرد.

رضائی فریمانی افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، تولیدات خود را با کمترین قیمت به فروش می‌رسانند اما این محصولات با قیمت بالایی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد که ایجاد این باراندازها و بازارچه‌ها و تکمیل زنجیره‌های تولید از مزرعه تا سفره به کاهش واسطه‌گری کمک خواهد کرد.

وی همچنین اظهار کرد: احداث باراندازها در شهرستانهای مشهد و نیشابور در اولویت هستند و در آینده بر اساس مزیت نسبی شهرستان در تولید محصول کشاورزی باراندازهای دیگر احداث خواهد شد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید