Iranian Agriculture News Agency

بر اساس رای هیت نظارت ماده ۳۳

32.17 هکتار از اراضی دولتی خراسان رضوی در سال جاری مسترد شد

با صدور رای اولین جلسه هیت نظارت ماده ۳۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع در سال جدید ۳۲/۱۷هکتار از اراضی دولتی خراسان رضوی استرداد شد.

 32.17 هکتار از اراضی دولتی خراسان رضوی در سال جاری مسترد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیر امور اراضی سازمان با بیان این مطلب گفت:  اولین جلسه هیت نظارت با حضور اعضاء هیت نظارت ماده 33 تشکیل و پس از بررسی آرای لازم صادر شد.

این مقام مسول اظهار کرد: در این نشست ۲۱ فقره پرونده بررسی وبر اساس آرای متخذه۱۸ فقره از پرونده ها منجر به فسخ قرارداد گردید همچنین تعداد ۲ فقره رای به تهدیدقرارداد و یک فقره رای به بازدید مجدد صادر شد.

محمد رضا قوسیان افزود:در صورت قطعیت رای توسط دیوان عدالت اداری و یا عدم اعتراض توسط مجریان طرحها در مهلت قانونی سه ماه، این اراضی بر اساس ظوابط و دستور العمل های واگذاری به متقاضیان جدید واگذار خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: این زمین‌ها مربوط به پرونده‌های مجریان طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی است که اراضی ملی را در اختیار دارندو مستاجر هستند.

وی افزود: این افراد به دلایل گوناگون از جمله تعلل،تخلف تغییر طرح و یا عدم پیشرفت فیزیکی مناسب طرح نتوانستند به تعهدات خود پایبند باشند.

لازم به ذکر است گروهی متشکل از سه نفر کارشناسان ذیصلاح منتخب هیأت نظارت در شهرستان که به منظور بازدید و تهیه گزارش فنی و اجرایی از اراضی واگذار شده در چارچوب وظایف٬ انتخاب و حکم آنها توسط رییس هیأت نظارت استان (رییس سازمان جهاد کشاورزی) صادر می‌شود.

هیأت نظارت استان می‌تواند به عنوان عوامل نظارتی از میان شرکتهای خدمات فنی و مهندسی دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یا سازمان نظام دامپزشکی یا سازمان نظام مهندسی ساختمان حسب مورد نیز استفاده کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید