Iranian Agriculture News Agency

واگذاری فرآیند آبیاری تحت فشار به نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی

در راستای برون سپاری فعالیتهای بخش کشاورزی به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت ، فرآیند آبیاری تحت فشار به نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی واگذار می شود.

واگذاری فرآیند آبیاری تحت فشار به نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی در این خصوص اظهار کرد: این سازمان طی تعامل و جلسات کارشناسی متعدد، با حمایت  رئیس  سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی، فعالیتهای زیادی را از جهادکشاورزی تحویل گرفته و یا در حال دریافت است.

سید احمد دلقندی افزود: یکی از این موارد بخشی از فعالیتهای حوزه آب وخاک جهادکشاورزی است که در این مورد ما در سطح استانهای کشور پیشگام هستیم.

وی ادامه داد: در جلسه  اخیر  با مدیریت آب وخاک سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی  توافق شد تا  از سال 99 فرآیند آبیاری تحت فشار از مرحله مطالعات و نقشه برداری تا مرحله طراحی به این سازمان واگذار شود  که در این راستا  برنامه های مناسبی نیز برای آن درنظر گرفته شده  که جزییات آن به دفاتر نمایندگی نظام مهندسی کشاورزی شهرستانها ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی گفت: با همکاری مدیریت آب وخاک سازمان جهادکشاورزی استان، یک دستورالعمل تهیه و تدوین  شده که  آماده و درشرف تحویل میباشد، همچنین یک کلاس آموزشی برای شهرستانها در ابتدای سال آینده، جهت آشنایی رابطین شهرستانها برگزار می شود.

مدیر آب وخاک سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی نیز  در این باره بیان کرد: در آینده متقاضیان اجرای آبیاری تحت فشار در سطح شهرستانهای استان باید جهت  تقاضای  تشکیل پرونده  ، به نظام مهندسی کشاورزی شهرستان مراجعه  و پس از تایید توسط مدیر جهادکشاورزی شهرستان، در سامانه پنجره ثبت کنند.

جعفر جوادی افزود: این تفاهمنامه که درحال انعقاد با نظام مهندسی کشاورزی  بوده و مورد تایید رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز قرار گرفته، بعنوان کاری نو در کشور میباشد و درواقع حجم زیادی از خدمات دولتی را کاهش داده و به بخش خصوصی مرتبط یعنی نظام مهندسی کشاورزی واگذار می‌کند که انشاءالله میتواند بعنوان الگوی کشوری نیز مطرح شود.

وی  ادامه داد: چون ماهیت این کار مستلزم وجود کارشناس نقشه برداری است و اینکه شرکتهای نقشه برداری باید گرید و رتبه خود را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشند ، عملا در رسته و گروه عمران قرار میگیرد، لذا برای حضور در سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید حداقل دارای یک کارشناس آبیاری باشند.

مدیر آب وخاک سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: نظر به اینکه قبلا توافقات اولیه برای عملیاتی نمودن این فرآیند  را در دستور کاربوده است  لذا اکنون یک متمم برای تکمیل و اجرایی شدن سریع این اقدام تهیه و ارائه خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید