Iranian Agriculture News Agency

کاهش درصد سن زدگی گندم در خراسان رضوی

جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی و معاونین، مدیرکل بحران استانداری و نمایندگانی از بانک ها، اداره کل دامپزشکی، سازمان نظام مهندسی در سالن جلسات سازمان برگزار شد.

کاهش درصد سن زدگی گندم در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان جهادکشاورزی در این نشست ضمن قدردانی از تلاش ارزنده مدیریت حفظ نباتات در خصوص مبارزه با سن غلات و ملخ خاطر نشان کرد: به پشتوانه فعالیت ارزنده همکاران این مدیریت درصد سن زدگی از 1.5 به 0.17 کاهش یافته است.وی افزود: 6.5میلیون تن از محصولات کشاورزی استان در گرو فعالیت های حفظ نباتات است. اگر ماشین های سم پاش و سموم به موقع تامین نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

اورانی گفت: اگر گندم سن زده شد دیگر راه برگشتی ندارد و نخواهیم توانست چنین گندمی را از کشاورز خرید کنیم.

محمدرضا اورانی افزود: باتوجه به مجوز ستاد تدبیر، استاندار می تواند مجوز خاصی از رئیس جمهور دریافت کند تا اعتبار لازم برای مبارزات سن و ملخ تامین شود. خسارات مذکور در چارچوب مصوبه هیئت دولت می باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز در این نشست گفت: ضمن ارائه مستندات ،ضرورت مبارزه با سن گندم و آفت قرنطینه ای کرم برگخوار پاییزه با استاندار محترم جلسه ای برگزار خواهیم کرد تا مجوز لازم صادر شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید