Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

حضور در رسانه باید مشکلی را از مردم حل کند

نشست مشترک رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تهیه کننده برنامه (ناخن جله) سیمای استانی پیرامون بررسی مشکلات کشاورزان و پیگیری های رسانه ای آن عصر روز یکشنبه یازدهم اسفندماه در محل دفتر رئیس سازمان برگزار شد.

حضور در رسانه باید مشکلی را از مردم حل کند

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: الزام به حضور مدیران جهادکشاورزی در جلسات باعث شده که از مزرعه فاصله بگیرند مدیر و کارشناس باید از صبح در مزرعه باشد ، مشکل بهره برداران ما همیشه مالی نیست بلکه آنها توقع دارند در هنگام تولید حمایتشان کنیم و پیگیر مشکلاتشان باشیم اینگونه است که امیدواری و قوت قلب خواهند یافت و دغدغه شان به جای مسائل حاشیه ای  فقط فکر کردن به تولید خواهد بود . 

محمدرضا اورانی افزود: عمده فعالیت های توسعه کشاورزی بر منابع بانک ها استوار است لیکن بانک ها در بسیاری از موارد همراهی لازم را با کشاورزان، سرمایه گذاران و کارآفرینان انجام نمی دهند. آنچنانکه می دانید اولویت اول ما بر توسعه کشت های گلخانه ای است ولی نظام مهندسی کشاورزی برای صدور مجوز احداث گلخانه طرح اجرائی می خواهد و متاسفانه بانک طرحی را که مجوز براساس آن صادر شده، قبول نمی کند و جداگانه طرح می خواهد که مستلزم پرداخت هزینه های گزاف است، اینجاست که نارضایتی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: در حوزه دام، حرایم تعیین شده، دست و پاگیر است. چگونه در مجتمع های دامپروری چندین واحد دامی کنارهم مشکلی ندارند اما در خارج از مجتمع باید از یک واحد تا واحد دیگر حریم تعیین و یا برای واحدهای دامداری و مرغداری در صدور مجوز تاسیس، متقاضی باید جواز بهداشتی تاسیس از دامپزشکی بگیرد بعد برای صدور پروانه بهره برداری باز متقاضی باید پروانه بهداشتی بهره برداری بگیرد، اینگونه مسائل است که جمعیت روستائی، کارآفرینان و سرمایه گذاران را از تولید منصرف کرده و به سمت شهرها می کشاند.

وی  گفت: چرا وقتی با افت فشار گاز در برودت، سرما و یخبندان مواجه می شویم گاز پتروشیمی ها که تامین کننده کود شیمیایی کشاورزان ماست قطع می شود؟ اگر کود به موقع به کشاورز نرسد تولید گندم کم می شود، امنیت غذایی مردم کم می شود و نتیجتا چاره ای جز واردات نخواهیم داشت ، درصورتی که باید اولویت بندی شود گاز واحدهایی قطع شود که صدمه کمتری به کشور وارد می کند و بر امنیت غذایی مردم تاثیر نمی گذارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت:  ما بهترین متخصصین ماشین آلات کشاورزی را در دانشگاه فردوسی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی داریم، 70درصد تولید ادوات و دنباله بندهای کشاورزی در خراسان رضوی انجام می شود چرا نتوانیم تست دستگاه ها را در استان انجام دهیم و الزام به تست ماشین آلات در استان البرز (کرج) باشد؟

محمدرضا اورانی تاکید کرد: حضور در رسانه باید مشکلی از مردم را حل کند وقتی عمده اختیارات در تهران متمرکز است چرا باید سرمایه گذاران و کارآفرینان استانی منتظر تصمیم گیری کارگروه های ملی باشند؟

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید