Iranian Agriculture News Agency

پیام رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی به مناسبت گرامیداشت روز مهندس

محمدرضا اورانی رییس سازمان به مناسبت گرامیداشت روز مهندس پیامی صادر کرد.

پیام  رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی  به مناسبت گرامیداشت روز مهندس

پنجم اسفند ماه ، زادروز دانشمند ایرانی و مهندس برجسته تاریخ علم سرزمین ایران ،خواجه نصیرالدین طوسی به نام روز مهندس ورق میخورد. تاریخ پر افتخار ایران اسلامی مشحون از دانشمندان و مهندسان فرهیخته ای است که پایه گذار تمدن بزرگ اسلامی ایرانی برای این مرز و بوم بوده اند.

همچنین روز مهندس روز گرامیداشت یاد و خاطره 1400 مهندس شهید در دفاع مقدس و روز یادآوری افتخارات بزرگ مهندسان در تاریخ این مرز و بوم است.

روز مهندس روز تجلیل از با استعدادترین افراد جامعه و روز پاسداشت خودباوری ،خلاقیت،ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه و عمل میباشد. روز گرامیداشت پیشگامان پیشرفت و سازندگی در کشور است.پویایی جامعه مرهون تلاش های بی وقفه مهندسانی است که در پرتو انقلاب اسلامی دانش مهارت و توان فنی آنان جزو بهترین های دنیا بوده و با بهره گیری از دانش فنی چرخهای اقتصادی کشور را به حرکت درآورده و ضامن بقاء و توسعه پایدار همه جانبه این مرز و بوم اند.

روز سپاس از مجاهدتها و فداکاریهای مهندسانی است که در هشت سال دفاع مقدس در خطوط مقدم جبهه و در زیر آتش انبوه دشمن با احداث سنگر،راه،پل،بیمارسان و ده ها نوع سازه و خدمات مهندسی و اندیشه و فکر مهندسی را به یاری فرماندهی دفاع مقدس آوردند و دین خود را برای پیروزی و عزت ملت ایران جانانه ارائه کردند.

امسال در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی تحریم علیه نظام اسلامی را تشدید کردندو توانمندی مهندسان معتمد ایرانی اسلامی با تلاش مجاهدت و خلاقیت خود تحریم ها را بی اثر و تبدیل به فرصتی برای پیشرفت و سازندگی کشور کرده اند.

اینجانب با عرض تبریک و تهنیت به مناسبت این روز افتخارآمیز به همه متخصصان و مهندسان به ویژه مهندسان جهادگر بخش کشاورزی استان یاد شهدای گرانقدر طرحچی،ساجدی،رضوی و بابارستمی را گرامی داشته به ارواح مطهر و نورانی آنان سلام و درود میفرستیم.

بی تردید خون این شهیدان والا مقام و تلاش و مجاهدت رهروان آنان مهندسان سخت کوش ایران اسلامی،نظم نوین و آینده روشنی را ترسیم و مهندسی خواهد کرد.

بی شک با تشکیل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یک نظام صنفی آرزوی کلیه مهندسان و فارغ التحصیلان کشاورزی و منابع طبیعی تحقق یافت.از اینرو در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی از طریق تعامل با دستگاهها و تشکل های ذیربط و شناسایی فرصت های موجود و هدایت آن به اعضای حقیقی و حقوقی کارآمد و نیز بهره مندی از توان تخصصی کارشناسان میتواند تحولی عظیم در بخش کشاورزی به عنوان صنعت مادر ایجاد نماید.

این مهم نیازمند همت و تلاش همه مسئولان و دست اندرکاران دلسوز بوده تا با حمایت های همه جانبه خود از این تشکل صنفی و قانونمند کردن نظام مهندسی در کلیه فرآیندهای تولیدی،مشاوره ای ،اجرایی و نظارتی و ایجاد زمینه مناسب جهت صدور خدمات فنی و مهندسی جهت بهره مندی از امکانات موجود در سایر کشورها و تبادل تجربیات علمی سبب رونق بخش کشاورزی شوند.

                                                                                             محمد رضا اورانی

                                                                                               رییس سازمان

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید