Iranian Agriculture News Agency

خراسان رضوی رتبه سوم کشوری تولیدات کشاورزی را داراست

خراسان رضوی با تولید 6.5 درصد کل تولیدت کشاورزی کشور رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.این مطلب را معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان داشت و گفت:این تولیدات شامل محصولات زراعی،باغی،فراورده های دامی و آبزیان است.

خراسان رضوی رتبه سوم کشوری تولیدات کشاورزی را داراست

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، جعفر حاجی مجتهد اظهار کرد: باوجود تمامی محدودیت های اقلیمی و منابع آبی تولیدات بخش کشاورزی استان از جایگاه مطلوبی در کشور برخوردار است.

وی افزود: خراسان رضوی یکی از قطب های مهم کشاورزی در کشور است.

این مقام مسئول گفت: این استان هم اکنون در تولید برخی از محصولات مهم و اساسی مانند جو،زعفران و گوشت قرمز دارای بیشترین تولید در کشور است.

وی افزود: در محصولاتی همچون پنبه،چغندرقندو تخم مرغ حائز رتبه دوم کشوری هستیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان رضوی به حمایت از تولیدات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان از ابتدای سال 97 تاکنون مبلغ 541 میلیارد تومان از محل ردیف های اعتباری دراختیار ،تسهیلات در اختیار فعالان بخش کشاورزی قرار داده شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از توان کارشناسی موجود در بخش دولتی و خصوصی و همت و تلاش کشاورزان باوجود تمام محدودیت ها نسبت به افزایش تولید محصولات کشاورزی گامهای موثرتری برداشته شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید