Iranian Agriculture News Agency

بازدید رئیس سازمان جهادکشاورزی از طرح ایجاد سامانه آبگیر در بادامستان‌های دیم کوهسرخ

با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاون تولیدات گیاهی صالحی و مدیر باغبانی نقیبی از طرح ایجاد سامانه آبگیر در بادامستان‌های دیم کوهسرخ بازدید به‌عمل آمد.

بازدید رئیس سازمان جهادکشاورزی از طرح ایجاد سامانه آبگیر در بادامستان‌های دیم کوهسرخ

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: ایجاد سامانه آبگیر در بادامستان‌های دیم  بخش کوهسرخ  در راستای طرح نجات بادامستان‌های دیم منطقه به اجرا در آمده است.

حسین محمدی افزود: بخش کوهسرخ با سطح زیر کشت 12600 هکتار  بادام دیم به دلیل شرایط اقلیمی خاص و مستعد جهت تولید محصولات کشاورزی سالم و حتی ارگانیک در استان مطرح بوده و احیای بادامستان های دیم آن به عنوان  اصلی ترین اولویت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در بخش مذکور  مورد توجه قرار گرفته استبر اساس مطالعات و تحقیقات  مقدماتی  که از سال 1390 آغاز شد، اجرای عملیات ایجاد سامانه آبگیر و تراس‌بندی، هرس به موقع و تغذیه صحیح موثرترین و کاربردی ترین راه‌حل نجات بادامستان های دیم منطقه است.

محمدی با اشاره به اجرای عملیات مذکور به صورت الگویی به میزان 11 هکتار در سال 97 و 60 هکتار در سال 98 در قالب  مشارکت با کشاورزان منطقه  تصریح کرد: اجرای سامانه آبگیر و تراس بندی  با مدیریت و هدایت رواناب ها ی سطحی  باعث کنترل فرسایش و افزایش راندمان جذب آب شده  وحداکثر بهره وری در استفاده از نزولات جوی را به همراه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس سازمان، معاون تولیدات گیاهی و مدیر باغبانی سازمان افزود: حضور صمیمانه مهندس اورانی در جمع کشاورزان منطقه و دیدار چهره به چهره با این عزیزان در محل اجرای طرح، باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه مضاعف جهت اجرای هر چه  بهتر این طرح این طرح گردید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید