Iranian Agriculture News Agency

تولید 3 هزارو 331 تن عسل در خراسان رضوی

بیش از 440 هزار کلنی زنبور عسل در استان موجود است.

تولید 3 هزارو 331 تن عسل در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی با بیان این مطلب اظهار کرد: برطبق آمارگیری سراسری انجام شده از این تعداد کلنی میزان 3 هزارو 331 تن عسل در سال جاری در زنبورستانهای استان تولید شده که نسبت به سال گذشته (2 هزارو 636تن)26 در صد رشد داشته است.

مجید جعفری افزود: در راستای اقتصادی نمودن فعالیت زنبورداری ، آموزش و تشویق زنبورداران  خراسان رضوی به منظور تولید سایر فرآورده ها انجام شده و در سنوات اخیر ژل رویال ، گرده گل  وبره موم در زنبورستانهای استان در حال تولید است.

وی  ادامه داد: در سال 1398 مقدار 307 گرم ژل رویال ، 8 هزارو 821 کیلوگرم گرده گل ، 97 هزارو 798 کیلوگرم موم  و2 هزارو 940 کیلوگرم بره موم در خراسان رضوی  تولید شده است.

جعفری با اشاره به اینکه از هر کلنی زنبور عسل حدود 5 میلی گرم زهر بدست می آید ، اضافه کرد: برای اولین بار تولید زهر زنبور عسل در استان به میزان 600 گرم صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد:  بمنظور استفاده  زارعین و باغداران از مزایای گرده افشانی و  جلوگیری از تلفات زنبور داران در اثر  سمپاشی های بی مورد ، ستاد گرده افشانی در استان و شهرستانها  جهت هماهنگی بین زنبورداران و کشاورزان تشکیل شده است .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید