Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی:

دستور العمل اعطای نشان استاندارد در حال تدوین است

مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی که برای حضور در همایش امنیت غذا و رونق تولید به خراسان رضوی سفر کرده بود در بازدید از مراکز تولیدی تربت حیدریه با اشاره به ایجاد سامانه سرگانیک و سامانه محصولگواهی شده و ارگانیک در بستر پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت گفت: دستور العمل اعطای نشان استاندارد در حال تدوین است.

دستور العمل اعطای نشان استاندارد در حال تدوین است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان‌رضوی، سعید سعادت افزود: بهره بردار با ثبت مشخصات خود در پنجره واحد جهت اخذ پروانه حد مجاز آلاینده ها و نیترات اقدام خواهد کرد.

سعادت اظهار کرد: همچنین بهره بردار می‌تواند توسط این سیستم مدیر کنترل و شرکت بازرسی مورد نظر خود را انخاب نموده وبه هدف خود یعنی تولید محصول گواهی شده سالم و ارگانیک دست یابد.

وی در ادامه به همراه قائم مقام ریاست سازمان و مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه و جمعی از کارشناسان ستاد و شهرستان از شرکت زرین زعفران مشرق زمین بازدید کردند.

در این بازدید مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: ارائه آموزشهای لازم به کشاورزان سهم بسزایی در عدم کاهش قیمت و تامین بموقع سرمایه در گردش مورد نیاز بهره برداران با عرضه و فروش محصولشان در بورس داشته است.

آفاق ارفع رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا در این بازدید گفت: در ساختار فرآیند تولید محصولات گواهی شده ،سالم و ارگانیک که تسهیلات و اولویتهایی برای تولید آن لحاظ شده است وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استااندارد همکاری و نقش دارند.

در پایان از گلخانه هیدروپونیک مدرن شرکت سیمان زاوه بازدید بعمل آمدو مدیر دفتر محیط زیست و فضای سبز کارخانه در خصوص مدیریت پسماند و پساب و رعایت اصول کشاورزی زیست محیطی برای پایداری سیستم توضیحاتی را بیان داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید