Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

ضرورت تشکل‌گرایی در بخش کشاورزی

همایش تخصصی امنیت غذایی و رونق تولید با حضور مسئولین اجرایی بخش کشاورزی، اساتید و محققین و دانشجویان کشاورزی در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی برگزار گردید.

ضرورت تشکل‌گرایی در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رییس سازمان جهادکشاورزی با اشاره به اینکه 96 درصد تولید محصولات کشاورزی توسط بخش خصوصی انجام می گیرد گفت: مدیریت بخش کشاورزی دولتی است.

وی افزود: اگر بخواهیم امنیت غذایی تحقق پیدا کندباید وظایف تصدی‌گری به بخش خصوصی واگذار شود. اورانی اظهار کرد: در این راستا وظایف حاکمیتی نیز باید از وزارت متبوع به استانها تفویض شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به حفظ محیط زیست گفت: تولیدی که محیط زیست را به مخاطره بیاندازد تولید مناسبی نیست.

محمدرضا اورانی افزود: هر تصمیمی که در حوزه کشاورزی می گیریم باید تاثیر آن را بر آب و خاک و محیط زیست درنظر بگیریم. وی با اشاره به تحقیقات در بخش کشاورزی بیان داشت: کلیه موفقیت ها در بخش کشاورزی از مسیر تحقیقات و پژوهش مزرعه محور می‌گذرد.

اورانی افزود: ارتقاء بازار با تحقیقات امکانپذیر است. وی در ادامه اظهار کرد: الگو قراردادن دفاع مقدس در جنگ اقتصادی راه نجات ما می تواند باشد. در فرهنگ دفاع مقدس نشاط، روحیه کار دسته جمعی و مسئولیت پذیری سهم بسیاری در دفاع مقدس و پیروزی رزمندگان داشت که این تفکرات و فرهنگ می‌تواند ما را پیروز میدان جنگ اقتصادی کند.

اورانی افزود: ما در بخش کشاورزی نیازمندتفکر سیستمی و استفاده از راهکارهای دانش بنیان هستیم و با تاسی به آنها می توانیم موانع را از پیش رو برداریم و امنیت غذایی را تعیین کنیم بشرطی که منافع ملی را به منافع گروهی ارجهیت بخشیم.

لازم بذکر است استان خراسان رضوی با دارابودن 338 هزار بهره بردار و تولیدکننده، 8 میلیون تن محصولات زراعی و باغی و دامی تولید می کند. گندم، جو، پسته و زعفران 60 درصد تولیدات استان را شامل می‌شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید