Iranian Agriculture News Agency

حضور کارآفرین برتر کشوری در شهرستان بجستان

همایش علمی کار آفرینی و کسب و کار نوین‌‌ با هدف تشویق بخش خصوصی به گرفتن مشاوره آشنایی فعالین اقتصادی با فرصتهای جدید شغلی و توسعه فرهنگ کار آفرینی با حضور کارآفرین برتر کشوری در محل سالن یاقوت شهرستان بجستان برگزار شد‌.

حضور کارآفرین برتر کشوری در شهرستان بجستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی کارآفرین برتر کشوری گفت:کارآفرینی استفاده حداکثری از امکانات موجود است و در این خصوص همسویی نهادها و ادارات و همفکری با دیگران از اهم عوامل تاثیر گذار در این امر است. شهرستان بجستان دارای آب و هوا و ‌اقلیم خاص پرورش انواع گیاهان دارویی ، زعفران ، انار و...است که بهتر است با توجه به ظرفیتهای کویری از لحاظ گردشگری و‌ ‌‌‌جذب توریست مورد توجه قرار گیرد.

وی اذعان کرد: زعفران از جمله گیاهان دارویی است که در شرایط آب و هوایی شهرستان بجستان به خوبی رشد میکند و علاوه بر ریشه گل بهتر‌ است با ایده و‌خلاقیت در جهت توسعه کار آفرینی برگهای گل جهت تهیه دمنوش خشک و بسته بندی شود.

وی در‌حوزه تولید فرش دستباف و‌ سابقه دیرینه این هنر در شهرستان بجستان ضمن تاکید‌ بر شرایط اقتصادی بالابردن کیفیت در تولید و ایجاد بازار فروش را از جمله موارد مهم در سوق دادن علاقمندان به این حرفه بیان کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید