Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد:

اعطای ۹۹۳ پروانه به واحدهای صنایع تبدیلی در خراسان رضوی

مجید رضایی فریمانی با بیان اینکه خراسان رضوی علاوه بر صنعت و خدمات در بخش کشاورزی به عنوان یکی از استان‌های شاخص کشور به حساب می‌آید، اظهار کرد: کشاورزی می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند.

اعطای ۹۹۳ پروانه به واحدهای صنایع تبدیلی در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانادر خراسان رضوی، مجید رضایی فریمانی با بیان اینکه خراسان رضوی علاوه بر صنعت و خدمات در بخش کشاورزی  به عنوان یکی از استان‌های شاخص کشور به حساب می‌آید، اظهار کرد: کشاورزی می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی با بیش از 7 میلیون محصولات زراعی ،باغی،گلخانه ای،دام وطیور و شیلات در سال در کشور مطرح است افزود: این زمینه‌ها و تنوع محصولات فرصت‌های خوبی برای صنایع تبدیلی در استان فراهم می‌کند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه  جایگاه ویژه خراسان رضوی در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و صادرات یکی از فرصت‌های مهم توسعه استان به حساب می‌آید، تصریح کرد: نزدیکی به مرزهای شرقی کشور نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی نیروهای متخصص و شهرک‌های صنعتی با زیرساخت‌های مناسب در استان را از مزیت‌های سرمایه‌گذاری خراسان رضوی دانست و ادامه داد: اهداف و انگیزه صنایع کشاورزی تأمین امنیت غذایی  از تولید محصول تا رساندن آن به‌طور سالم به سر سفره مردم  است.

رضایی فریمانی افزود: ظرفیت فرآوری و نگهداری محصولات کشاورزی در استان 6 میلیون و 393 هزار تن بوده که بیشترین آن در مشهد میباشد بطوریکه یک سوم این ظرفیت مربوط به این شهرستان است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: اشتغال ایجادشده توسط این واحدهای صنعتی  16 هزارو 822 نفر بوده که بیشترین واحد صنعتی در شهرستان مشهد است

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید