Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد :

خرید ۵۸۲ دستگاه انواع تراکتور و ۱۰دستگاه کمباین برداشت غلات در استان خراسان رضوی

یکی از اهداف مکانیزاسیون افزایش تولید و راندمان بیشتر است و از ابتدای سال 1398، در حوزه مکانیزاسیون ، تسهیلات خط اعتباری مرحله هفتم به مبلغ 1234 میلیارد ریال ابلاغ شده است.

خرید ۵۸۲ دستگاه انواع تراکتور و ۱۰دستگاه کمباین برداشت غلات در استان خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: تا نیمه آذر ماه سال جاری تعداد 1273 متقاضی به مبلغ بالغ بر 1430 میلیارد ریال معادل 116 درصد سهمیه اعلامی ،برای  خرید ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی به شعب عامل بانک کشاورزی معرفی شده اند.

محمد رضا اورانی افزود: درمیان شهرستان های خراسان رضوی ، داورزن، مه ولات ، باخرز، فریمان ، تربت حیدریه و رشتخوار بیشترین سهم معرفی را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد :تاکنون مبلغ 602 میلیارد ریال  تسهیلات ( از مبلغ 1430 میلیارد ریال معرفی شده به بانک )برای خرید 582دستگاه انواع تراکتور 10دستگاه کمباین برداشت غلات و 384 دستگاه انواع ادوات دنباله بند و تجهیزات، جذب شده است.

 وی گفت: شهرستان های داورزن، جوین، فیروزه ، قوچان و صالح آباد  در رتبه های اول تا پنجم درصد جذب تسهیلات خط اعتباری مرحله هفتم  مکانیزاسیون کشاورزی قرار گرفته اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی توصیه نمود: در این رابطه از کلیه تولیدکنندگان بخش کشاورزی می خواهیم که با مطالعه و برنامه ریزی مناسب،  فناوری های نوین را برای تولید اقتصادی و رقابت پذیر شناسایی نموده و با استفاده از این فرصت تسهیلات اعتباری، نسبت به تجهیز مزارع و باغات خود اقدام نموده تا بدین وسیله نیل به تولید اقتصادی و پایدار که هدف اصلی توسعه مکانیزاسیون می باشد محقق گردد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید