Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت چغندر قند بهاره در خراسان رضوی

برداشت چغندر قند بهاره آغاز شد.

آغاز برداشت چغندر قند بهاره در خراسان رضوی

به گزارش  خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیر زراعت سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت: مرحله برداشت چغندر قند بهاره از سطح حدود 18 هزار   هکتار از اراضی کشاورزی خراسان رضوی آغاز گردید  که  پیش بینی می شود میزان تولید استان  تا پایان فصل برداشت به  حدود900هزار تن چغندر قند برسد .

فرزاد عدالنیان افزود: با عنایت به محدودیت منابع آبی , قطع برق چاه های کشاورزی   و اعلام قیمت تضمینی چغندر  قند نسبت به قیمت سال زراعی قبل ,سطح کشت در سال 1401 به میزان 17 درصد کاهش داشته است .

وی گفت: سطح  کشت قراردادی حدود12 هزار  هکتار بوده  که با توجه  به سیاست های وزارت متبوع در توسعه کشت قراردادی , امتیازاتی  برای سال آینده برای پیمانکاران در نظر گرفته شده است .

وی  عنوان کرد: از 10تا 20مهرماه سال جاری سالجاری به تدریج همه  7 کارخانه استان فعالیت خود را شروع و نسبت به تحویل محصول کشاورزان اقدام نموده اند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  بیان نمود: همچنین کارشناسان ناظر عیار سنجی در واحد عیار سنجی کارخانه ها به عنوان نماینده سازمان جهاد کشاورزی و نماینده کشاورزان   مستقر گردیده  ,  تا نظارت برروند صحیح عیار سنجی داشته و و از تضییع حقوق احتمالی کشاورزان جلوگیری نمایند .

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید