Iranian Agriculture News Agency

برگزاری گردهمایی روسای امور دام جهاد کشاورزی شهرستانها

گردهمایی روسای امور دام جهاد کشاورزی شهرستانها با حضور رئیس سازمان ، معاون بهبود تولیدات دامی و مدیر امور طیو ر روز سه شنبه یکم شهریور ماه در تالار جلسات برگزارشد.

برگزاری گردهمایی روسای امور دام جهاد کشاورزی شهرستانها

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این گردهمایی اظهار داشت: مامدیران باید تغیر و تحول در وضع موجود ایجاد کنیم تا اوضاع بخش کشاورزی بهبود پیدا کند،وضعیت فعلی بخش کشاورزی  تاکنون نتیجه تلاش و زحمات  شما عزیزان بوده است.

غلامرضا قنبری افزود: ما درابتدای  گام دوم انقلاب در وضعیتی مثل اوایل گام اول انقلاب هستیم، در آن زمان همه چیز را از بیرون تهیه می کردیم ولی الان مدعی هستیم که هر محصولی را که بخواهیم می توانیم تولید کنیم و می توانیم بگوییم که تولید توانمند شده ایم.

وی گفت : برداشت ارز 4 هزارو 200 تومانی باید اتفاق می افتاد و شکی در این جراحی دولت نیست ، نوک پیکان برداشتن ارز 4200 تومانی حوزه دام را نشانه گرفت و تاثیرش را در جاهایی گذاشت که بیشترین وابستگی را داشت ، ما جاهایی در بخش دام داریم که نیازهای جامعه را تولید می کند و لی پایدار نیست.

وی ادامه داد: ما باید تمام تلاشمان را بکنیم که در حین اجرای جراحی اقتصادی مراقبتهای حین عمل صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تاکید استاندار خراسان رضوی مبنی بر حفظ و نگهداری واحد ها ی موجود ، افزایش بهره وری ، فعال شدن ظرفیتهای راکد و ایجاد واحدهای جدید  گفت : بیشتر فعالیتهای ما باید در حول سه محور اول باشد.

غلامرضا قنبری عنوان نمود : اگر بخواهیم برنامه ای رااجراکنیم قطعا باید سند دار شدن زمینهای کشاورزی  و هویت دارشدن  دامداریها، اتفاق بیفتد وگر نه برنامه ها قابل اجرانیسدت .

وی اظهار داشـت : ما هشت مدل مدیریتی برای بخش کشاورزی  تعریف کردیم که یکی از این مدلها در حوزه تنظیم بازار است که بزودی ارائه خواهد شد تا تنشها را هم در مصرف کننده و هم تولید کننده و هم عرضه کننده کاهش دهد و این کاهش تنش ها به ما فرصت می دهد که در رابطه با تولید فکر کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی نیز در این جلسه گفت: بخش کشاورزی چه از لحاظ تولید ناخالص ملی ، چه اشتغال آفرینی ، چه در بحث صادرات وچه از نظر تامین سفره و امنیت غذایی جایگاه مهمی دارد.

جعفری افزود: در زیر بخش دام  وطیور با توجه به اتفاقاتی که در دوسال گذشته خضوصا شش ماه اخیر در بحث اصلاح یارانه ها، خروجی کار مشخص شد ودر بخش عمده ای از زحمت وتلاش برای حوزه کشاورزی کشور ، دوستان ما در شهرستانها در صف اول کار و صف اول تامین امنیت غذایی بودند و ثبات نسبی که در بازار مشاهده می شود حاصل تلاش شما عزیزان و شایسته تقدیر است.

 وی گفت:  تا پایان سال 1402 سی دونفر نفر نیرو ی امور دام در شهرستانها خواهیم داشت که بعنوان نگرانی وتهدید است و در صورت واگذاری کار به بخش خصوصی که نظر وزارت متبوع نیز هست ما حداقل یک نفر در هرشهرستان برای جمع آوری آمار و اطلاعات نیاز داریم.

وی ادامه داد: برای رفع این معضل پیشنهاد شده است که در جذب های وزارتی سهمیه ای هم برای امور دام در نظر گرفته شود ویا در این رابطه از کارشناسان پهنه ها استفاده شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید