Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه تبیین برنامه مدیریت گوشت قرمز قرار دادی شمال شرق و شرق کشور

جلسه تولید گوشت قرمز قراردادی قطب شمال شرق و شرق کشور با حضور مقامات وزارت ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، معاون بهبود تولیدات دامی ، تشکلها مرتبط و جمعی از دامداران در تالار جلسات برگزارشد.

برگزاری جلسه تبیین برنامه مدیریت گوشت قرمز قرار دادی شمال شرق و شرق کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  شریف رئیس مرکز اصلاح نزاد دام کشور در این جلسه ضمن تشریح این طرح اظهار کرد:  تکمیل دوره پروار دامهای نر و مازاد دامداریهای عشایری ، روستایی و صنعتی کشور، استحصال حداکثر وزن لاشه دامهای پروار شده و افزایش در آمد دامداران و بهبود راندمان تولید  بخشی از نتایج برنامه مدیریت ملی تولید قرار دادی گوشت قرمز است.

 شریف افزود: همچنین تامین هدفمند ذخایر استراتژیک گوشت قرمز از محل تولیدات داخلی و صادرات هدفمند دامهای پروار شده در صورت تولید مازاد نیز  از نتایج دیگر این طرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار داشت: در اجرای طرح تولید گوشت قرمز قراردادی باید جایگاه دامدار دیده شود و در این تعاملات ما بعنوان دولت نباید در نقش یک کاسب باشیم و باید چند قدمی هم بسود  دامدار گام  برداریم .

محمد رضا اورانی  گفت: در خراسان رضوی عمده واحد ها متوسط و کوچک است در این طرح  باید به ایجاد زنجیره ها توجه کنیم، یعنی زنجیره های گوشت قرمز را ایجاد، شبکه سازی و توسعه دهیم.

وی ادامه داد: از ظرفیت تشکلها در واردات  نهاده ها وسایر اقلام مورد نیز دامدار  استفاده کنیم  چون اگر مدیریت کار را به دوستان بسپاریم  ضمن کم کردن باردولت ،  به آنها قدرت عمل می دهیم.

وی بر واردات نهاده های دامی از طریق شهرستان سرخس که فاصله آن تا مرکز استان 170 کیلومتر است ، جهت کاهش قیمت تمام شده تاکیدکرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: اگر بخواهیم گوشت قرمز مورد نیاز را تامین کنیم هیچ راهی جز رفتن به سمت پروار بندی نداریم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید