Iranian Agriculture News Agency

ایستگاه اصلاح نژاد منبع تولید بیش از 40 درصد حجم کرک استان

رییس سازمان با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد حجم کرک استان از ایستگاه اصلاح نژاد است، افزود: دام دامداران به دلیل مشکلات خشکسالی و گرانی علوفه از تراکم بالایی برخوردار نیست.

ایستگاه اصلاح نژاد منبع تولید بیش از 40 درصد حجم کرک استان

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با بیان اینکه دامداران بیشتر به سمت دام شیری رفته‌اند و دیگر تمایلی به کرک ندارند، گفت: چرا که از نظر اقتصادی با توجه به هزینه‌های تولید برای آنها توجیه ندارد که بخش‌های حاکمیتی می‌توانند با ارائه مشوق‌هایی به سرمایه‌گذار از نظر زمین، منابع آبی و تسهیلات کم بهره کارخانه‌ای را احداث کنند که کرک خراسان جنوبی و کرمان را فرآوری کنند و ارزآوری خوبی برای استان و کشور داشته باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با تاکید براینکه دلالان کرک‌ها را به افغانستان می‌برند و از آنجا به چین، پاکستان و کشورهای اروپایی صادر می‌کنند، اظهار داشت: حجم کرک استان  آن قدر بالا نیست که سرمایه‌گذاری در آن توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذار داشته باشد مگر اینکه در سطح کشوری انجام شود.

قوسی افزود: مشکل کرک برای امسال نیست چرا که چندین سال است که این وضعیت ادامه دارد اما برای ریسندگی سرمایه بسیار بالا نیاز است که تاکنون هیج سرمایه‌گذاری وجود نداشته اما در بخش موگیری می‌توان آن را انجام داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید