Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۱۱ نوع گیاه دارویی از مزارع کشاورزی شهرستان طبس

مدیرجهادکشاورزی شهرستان طبس سطح زیر کشت گیاهان دارویی این شهرستان را ۵۰۶ هکتار اعلام کرد و گفت: مهمترین گونه‌های دارویی کشت شده در شهرستان طبس شامل نعنا، شوید، گشنیز، شنبلیله، زیره سبز و ریحان به صورت کشت آبی و آنغوزه به صورت کشت دیم است

برداشت ۱۱ نوع گیاه دارویی از مزارع کشاورزی شهرستان طبس

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، داوود بخشایی پیش بینی کرد: علیرغم خشکسالی‌های متوالی، امسال ۲۸۰ تن محصول از این سطح برداشت شود.

وی خدمات ارائه شده به تولیدکنندگان گیاهان دارویی را علاوه بر تامین نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود و سم، توزیع ۹۵ کیلوگرم بذر آنغوزه برای کشت در اراضی شیبدار به صورت دیم در سطح ۴۵ هکتار، احداث دو هکتار مزرعه آویشن، گل گاو زبان و رُزماری از محل طرح اصلاح و احیا و افزایش تولید گیاهان دارویی اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس بیان کرد: با توجه به اینکه اولویت پرداخت یارانه نهال و اعتبارات بخش باغبانی در سال جاری کشت گیاهان دارویی است، لذا از محل اعتبارات یارانه نهال ۱۳۵ میلیون ریال اعتبار (حدود ۷۰ درصد کل اعتبار) برای کشت گیاهان دارویی به بهره برداران پرداخت شد.

بخشایی افزود: علاوه بر این از محل اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری گیاه دارویی تبصره ۱۸ سال گذشته (تسهیلات ۵ ساله با کارمزد ۴ درصد) برای کشت گیاهان دارویی (نعناع فلفلی، گشنیز و ...) دو  میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید