Iranian Agriculture News Agency

مانور جهادی مقابله با آفت‌کش‌های نباتی تقلبی و غیر مجاز همزمان با سراسر کشور در هفته پدافند غیر عامل

مدیر حفظ نباتات سازمان از برگزاری مانور مقابله با عرضه آفت کش های غیرمجاز و تقلبی همزمان در 11 شهرستان و با حضور نماینده محترم سازمان حفظ نباتات کشور در استان به مناسبت هفته پدافند غیر عامل خبر داد و گفت: مدت زمان این مانور سه روز از تاریخ نهم لغایت یازدهم آبان‌ماه سال جاری بود که بصورت همزمان برگزار گردید.

مانور جهادی مقابله با آفت‌کش‌های نباتی تقلبی و غیر مجاز همزمان با سراسر کشور در هفته پدافند غیر عامل

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مهدی یوسفی هدف از برگزاری مانور انجام شده را مقابله با عرضه آفت کش های غیرمجاز، افزایش کیفیت و ضریب اطمینان شبکه توزیع آفت کش های شیمیایی، بازدیـد از واحـدهای توزیع آفت کشـهای کشاورزی در جهت کنترل سـطح عرضه و شناسایی و توقیف آفت کشهای قاچاق و تقلبی همزمان با هفته پدافند غیرعامل عنوان کرد.

وی افزود: در نخستین مانور مشترک سه دسـتگاه اسـتانی شامل سازمان جهاد کشاورزی ،سازمـان نظـام مهندسـی کشـاورزی و منابع طبیعی و دستگاههای نظارتی و انتظامی مستقر در سطح استان در راستای تامین سلامت شبکه توزیع آفت کشهای کشـاورزی همکاری خوبی داشتند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش کشاورزی مسئولیت تامین امنیت غذایی جامعه را بر عهده دارد، اظهار داشت: بخش کشاورزی به عنوان یکی از اهداف اصلی دشمن قرار گرفته لذا توجه به مباحث پدافند غیر عامل در تمام حوزه های این بخش امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

یوسفی گفت: کشاورزان برای استفاده از سموم و کودها ضمن مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی، آفت کش های مورد نیاز خود را با  ارائه نسخه گیاهپزشکی ودریافت فاکتور از فروشگاه های مجاز تهیه کنند.

لازم به ذکر است، خراسان جنوبی دارای 65 واحد فروشندگی مجاز سموم در سطح استان می باشد که در این مانور با شرکت 112 نفر از دستگاههای مذکور از کلیه فروشندگی ها بازدید بعمل آمده و در صورت لزوم اعمال قانون صورت گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید