Iranian Agriculture News Agency

تولید ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده در خراسان جنوبی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در حال حاظر ۲ واحد تولید گل شاخه بریده به مساحت ۱/۵ هکتار در سطح استان فعال است‌.

تولید ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، عبدالرضا رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست پارسال ۶۰۰ هزار گل شاخه بریده در گلخانه‌های استان تولید شده است افزود: امسال در این مدت ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده تولید شده است.

وی اظهار کرد: ۸۵ درصد از تولیدات گل‌های شاخه بریده به استان‌های همجوار ارسال می‌شوند و تنها ۱۵ درصد از گل‌های تولید شده در داخل استان مصرف می‌شوند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۰ نفر به صورت مستقیم در این دو گلخانه مشغول به کار هستند تصریح کرد: ارزش تولیدات گل‌های شاخه بریده ۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۸۳ هزار گل زینتی و آپارتمانی در ۲۶ واحد پروش گل به مساحت ۳ هکتار تولید شده است.

رضایی با اشاره به اینکه ۳۶ نفر در زمینه تولید گل‌های زینتی و آپارتمانی  در سطح استان فعال هستند گفت: ارزش گل ها و گیاهان زینتی تولید شده در این مدت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید