Iranian Agriculture News Agency

ایجاد زنجیره تولید در کنار توسعه گلخانه‌های شهرستان درمیان

مدیرجهادکشاورزی شهرستان درمیان از توسعه فضای واحدهای گلخانه‌ای این شهرستان با افزوده شدن 1 هکتار گلخانه جدید خبرداد و گفت: محصول گوجه فرنگی چری(گیلاسی) در این گلخانه‌ها تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به خارج استان نیز صادر می‌شود.

ایجاد زنجیره تولید در کنار توسعه گلخانه‌های شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، سیدمحسن نصیرایی همچنین به آماده بهره‌برداری از 4 واحد گلخانه شهرستان درمیان در سطح یک هکتار اشاره کرد و گفت: برای احداث و تکمیل این مجموعه 88 میلیارد ریال هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از واحدهای بعدی در این شهرک نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشیم.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان درمیان مهمترین هدف شرکت شهرک‌های کشاورزی را توسعه زیرساخت‌های کشاورزی در سه محور گلخانه‌ای، شیلاتی و دامی با هدف نظم بخشی به فعالیت‌های کشاورزی در قالب شهرک‌های تخصصی برای عبور از کشاورزی سنتی به صنعتی با تاکید بر ایجاد زنجیره کامل ارزش تولید و برندسازی دانست.

 وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز فعالیت شهرک‌های کشاورزی، ایجاد فضای اطمینان بخش برای سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان بخش کشاورزی با هدف کاهش هزینه‌ها در بخش تولید و سرمایه گذاری است و نیازمند نگاه ویژه دولت به تامین مالی جهت تکمیل زیرساخت های این حوزه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید