Iranian Agriculture News Agency

آغاز فصل رهاسازی ماهی سردابی در خراسان جنوبی

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز فصل رهاسازی بچه ماهیان سردابی در مزارع پرورشی در این استان خبر داد.

آغاز فصل رهاسازی ماهی سردابی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان با بیان اینکه فصل رهاسازی بچه ماهیان سردابی در مزارع پرورشی خراسان جنوبی آغاز شد، گفت: در مجموع در استان ۱۲ استخر پرورشی ماهیان سردابی وجود دارد که این روز‌ها با توجه به شرایط دمایی مدنظر، فصل رهاسازی بچه ماهیان سردابی در مزارع پرورشی استان آغاز شده است.

فرهاد نایب زاده افزود: در گام اول ۱۰ هزار بچه ماهی قزل آلا در شهرستان بشرویه توزیع می‌شود و در مراحل بعد نیز توزیع بچه ماهی برای سایر شهرستان‌های استان نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان سالانه به طور میانگین حدود ۴۰ تن ظرفیت تولید ماهی سردابی وجود دارد، اظهار داشت: پارسال ۳۷ تن ماهی سردابی در استان تولید شد و پیش بینی شده امسال ۵۰ تن ماهی سردابی در استان برداشت شود.

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه تمام ماهیان پرورشی سردابی داخل استان به فروش و مصرف می‌رسد، گفت:شهرستان‌های فعال در زمینه تولید و پرورش ماهیان سردابی بشرویه، طبس، قاین هستند و نهبندان هم به زودی در این زمینه فعال خواهد شد.

نایب زاده همچنین از راه اندازی طرح گردشگری کشاورزی در بشرویه به زودی خبر داد و بیان کرد: راه اندازی این طرح منوط به موافقت برخی ارگان‌ها دراین شهرستان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید