Iranian Agriculture News Agency

تامین تسهیلات کشاورزی، خواسته اصلی استان خراسان جنوبی

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای سازمان گفت: یکی از خواسته‌های اصلی جهاد کشاورزی استان در سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی، تامین تسهیلات بخش کشاورزی بود.

تامین تسهیلات کشاورزی، خواسته اصلی استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا دُره‌کی  مجری طرح توسعه گلخانه‌ای سازمان گفت: یکی از خواسته‌های اصلی جهاد کشاورزی استان در سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی، تامین تسهیلات بخش کشاورزی بود.

 دُره‌کی افزود: برای هر کدام از مصوبات سفر رییس جمهوری به استان یک طرح پنج ساله با برش شهرستانی و برآورد اعتبار مورد نیاز برای مجتمع‌های گلخانه‌ای تنظیم شده و در اختیار مسوولان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت برای توسعه گلخانه‌ها در داخل مجتمع‌ها و بخش خصوصی در استان وجود دارد گفت: برای طرح نهضت گلخانه‌ای ۲۰ هزار میلیون ریال تسهیلات درخواست داده‌ایم.

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی پاشنه آشیل نهضت گلخانه‌ای در این استان را تامین تسهیلات دانست و گفت: با وجود شناور بودن تسهیلات گلخانه‌ای در کشور، یکی از مشکلات بانک این است که هر وقت تسهیلات اختصاص یافت متقاضی را برای تکمیل پرونده فراخوان می‌دهد اما تا پرونده تکمیل شود تسهیلات نیز به پایان رسیده و متقاضی کماکان باید منتظر بماند.

وی با بیان اینکه تسهیلات کم اما بهره آن بالا است افزود: انتظار داریم بانک سختگیری‌ها را کنار بگذارد و قبل از اعلان تسهیلات اجازه دهد متقاضیان پرونده خود را تکمیل کنند تا به محض تخصیص اعتبار بتوان پرونده‌ها را به جریان انداخت.

دره‌کی با بیان اینکه باید به سمت واقع‌نگری تغییر نگرش بدهیم گفت: متقاضیان بخش خصوصی از منابع آب موجود خودشان استفاده می‌کنند لذا تنها درخواست آنها تخصیص و پرداخت تسهیلات کم‌بهره است.

وی اظهار داشت: در مجموع از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان خراسان جنوبی پرداخت شده است.

مجری طرح توسعه گلخانه‌ای سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ۲۴۰ نفر متقاضی احداث گلخانه از ۲ سال قبل در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و منتظر دریافت تسهیلات هستند، از آبان سال قبل نیز به دلیل کمبود اعتبار سامانه مذکور بسته شده و متقاضیان قادر به ثبت‌نام نیستند.

به گفته وی تاکنون هیچ واحدی تحویل متقاضی نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید