Iranian Agriculture News Agency

نشست هم اندیشی نماینده ولی فقیه در سازمان و رییس سازمان با کشاورزان قاینات

جلسه هم‌اندیشی تشکلهای بخش کشاورزی شهرستان قاینات با محوریت ساماندهی و برنامه ریزی مسئله خرید زرشک، در محل فرمانداری شهرستان قائنات با حضور ریاست محترم سازمان، نماینده ولی فقیه در سازمان، مدیر تعاون روستایی استان، فرماندار شهرستان و تعدادی از مسئولین و دست اندرکاران و نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان برگزار شد.

نشست هم اندیشی نماینده ولی فقیه در سازمان و رییس سازمان با کشاورزان قاینات

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی،  سجادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قاینات درخصوص میزان تولید و آمار موجودی انبارها و سردخانه ها از سال گذشته صحبت کرد و گفت: در شهرستان قائنات ‌که بیش از 6500 هکتار زرشک وجود دارد پیش بینی می‌شود، امسال بیش از ۲۹ هزار تن زرشک تر برداشت شود.

ضیائیان احمدی رئیس سازمان تعاون روستایی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئله کرونا کمرنگ شده است و بحث واکسیناسیون کرونا در حال انجام می باشد انتظار می رود امسال قیمت زرشک بالا برود.

 کریمی فرماندار شهرستان قاینات نیز گفت: در شهرستان قائنات صنایع تبدیلی خوبی برای فرآوری زرشک وجود دارد و این صنایع باید با تمام ظرفیت کار کنند.

وی افزود: می توان زرشک را برای ذائقه های مختلف فرآوری نمود و بازاریابی خوبی در داخل کشور و کشورهای دیگر پیدا نمود و همچنین از ظرفیت فروشگاههای زنجیره ای برای توزیع محصول زرشک در سراسر کشور استفاده نمود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: باید با برگزاری جلسات هم اندیشی چالش ها را شناسایی و برطرف نمود و تعاون روستایی نیز به عنوان محرک در کنار سایر خریداران به فعالیت خود ادامه دهد.

غلامرضا قوسی در خصوص بحث تولید اظهار داشت: زرشک با کیفیت تولید و روانه بازار شود و از آنجایی که این محصول ارزش اقتصادی خوبی دارد باعث رونق روستاها می شود لذا باید به آن توجه بیشتری کرد و این محصول به تمام استانهای کشور عزیزمان و تمام جهان معرفی شود.

وی افزود: سیاست جهاد کشاورزی مبنی بر کشاورزی قراردادی میباشد یعنی کشاورزان دیگر دغدغه فروش محصول خود را نداشته باشند و این طرح باعث دلگرمی بیشتر کشاورزان به تولید زرشک و سایر محصولات خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی بیان کرد: در سال جاری تسهیلات را به حساب کشاورزان واریز خواهیم کرد و طبق لیست هایی که خریداران به بانک ارائه دهند پول زرشک به حساب کشاورزان واریز خواهد شد و خریداران بدهکار بانکی خواهد شد و پس از فروش محصول بدهی خود را با بانک‌ها تسویه خواهند نمود بدین صورت تسهیلات دقیقاً در همان هدف خرید زرشک صرف می شود و در جاهای دیگر و موضوعات دیگر نمی توان از این تسهیلات استفاده نمود .

قوسی با بیان اینکه  تسهیلات طبق لیستهایی که تشکل‌ها ارائه نمایند، به حساب کشاورزان واریز خواهد شد، گفت: خرید حمایتی زعفران به زودی با محوریت خراسان جنوبی انجام خواهد شد.

وی افزود: تسهیلاتی به تشکل‌های بخش کشاورزی به منظور خرید توافقی زرشک داده شده ولی به منظور جلوگیری از انحراف تسهیلات به حساب کشاورزانی که زرشک به تشکل‌ها می‌دهند به صورت مستقیم به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید