Iranian Agriculture News Agency

راه اندازی آزمایشگاه تخصصی زرشک در خراسان جنوبی

مدیر توسعه بازرگانی سازمان با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه اول تولید زرشک کشور و جهان را دارد گفت: آزمایشگاه تخصصی زرشک در استان راه اندازی شود.

راه اندازی آزمایشگاه تخصصی زرشک در خراسان جنوبی

به گزارش  خرنگار ایانا در خراسان جنوبی، احمد بیکس مدیر توسعه بازرگانی سازمان  بابیان اینکه مشکل صادرات زرشک بار میکروبی دارد، تصریح کرد: بازاریابی و فروش مشکل اصلی زرشک در استان است.

وی با بیان اینکه زرشک توسط دلالان از افراد مختلف با کیفیت های متفاوت خریداری و مخلوط می شود، ادامه داد: این موضوع بعداً در ارائه محصول به بازارهای صادراتی مشکل ایجاد می کند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید بارگاه های زرشک را همه کشاورزانی که سطح زیر کشت بالای دو هزار متر دارند، ایجاد کنند، عنوان کرد: در زمینه فروش و بسته بندی زرشک تازه باید به صورت ویژه ورود کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم حداقل ۲۰ درصد محصول زرشک را به صورت تازه به بازار ارائه دهیم حجم زیادی از مشکل کشاورزان کاسته می شود.

بیکس خواستار پیگیری احداث آزمایشگاه تخصصی زرشک و تامین اعتبار برای آن شد و عنوان کرد: تشکل های قوی در حوزه زرشک نداریم و منظور از قوی بودن فقط از لحاظ مالی نیست بلکه باید تشکلی باشد که مورد قبول همه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی در حوزه زرشک را باید جمع بندی کنیم، ادامه داد: زرشک در کشور مغفول مانده است و راهکار آن حضور در نمایشگاه ها، معرفی برند ویژه و تولید محصولات فراوری شده می باشد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۷ نوع محصول از زرشک تایید شده است، ادامه داد: زرشک را با تولید یک محصول از آن نمی توانیم نجات دهیم باید دایره تولیدات را گسترده ترکنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید