Iranian Agriculture News Agency

قوسی تصریح کرد:

نهضت گلخانه ای در انتظار نگاه ویژه از اعتبارات ملی و استانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در زمینه نهضت گلخانه‌ای برای ۱۸ هکتار تسهیلات پرداخت شد و در سال جاری ۳.۳ هکتار اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

نهضت گلخانه ای در انتظار نگاه ویژه از اعتبارات ملی و استانی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی  با بیان اینکه در زمینه تسهیلات با مشکل مواجه هستیم افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی بابت ۵۰ درصد اعتبار ملی صندوق‌های توسعه کشاورزی منعقد شد اما هنوز اعتبارات به استان‌ها ابلاغ نشده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: از محل اعتبارات سال ۹۸- ۹۹ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۹ در نظر گرفته شده است و متقاضیانی که در مجتمع‌های گلخانه‌ای واحدهای خود را به بهره‌برداری برسانند تا پنج درصد سود تسهیلات به آنها تخفیف داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: به این معنا که تسهیلات با سود ۱۲.۵ درصدی که برای گلخانه‌ها پرداخت می‌شود را حداکثر تا پنج درصد تعیین کرده‌ایم.

قوسی افزود: برای شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه و درمیان پنج درصد، گلخانه محمدیه خوسف و یک مجتمع گلخانه در قاین سه درصد و بقیه شهرستان‌ها تا چهار درصد سود در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تفاوت در نظر گرفته شده بین شهرستان‌ها برای ایجاد انگیزه به منظور سرمایه‌گذاری در بخش گلخانه‌ای است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه اعتبارات نهضت گلخانه‌ای در سال گذشته محدودیت تسهیلات در سراسر کشور را داشتیم که امسال نیز این محدودیت وجود دارد.

قوسی بیان کرد: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان برای مناطق کمتر توسعه‌یافته ۹ استان کشور در نظر گرفته شد که خراسان جنوبی بیش از ۳۰ درصد اعتبار را جذب کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید