Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان در نشست خبری مطرح کرد؛

افتتاح 159 پروژه بخش کشاورزی طی هفته دولت

رییس سازمان صبح امروز در نشست خبری دستاوردهای حوزه کشاورزی به مناسبت هفته دولت، گفت:طی هفته دولت 159 پروژه با 147 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات عمرانی، خودیاری و دولتی افتتاح شده و می‌شود.

افتتاح 159 پروژه بخش کشاورزی طی هفته دولت

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی،  غلامرضا قوسی اظهار کرد: طی هفته دولت 159 پروژه با 147 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات عمرانی، خودیاری و دولتی افتتاح شده و می‌شود.

وی افزود: از این تعداد پروژه 18 هزار و 711 خانوار بهره‌مند خواهند شد. برای 275 نفر شغل جدید ایجاد شده و 4هزار و 687 تثبیت اشتغال در واحدهای تولیدی و بخش کشاورزی انجام می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: شهرستان بیرجند با 26 پروژه، طبس 26 پروژه، سربیشه 23 پروژه و زیرکوه با 19 پروژه دارای بیشترین درصد فراوانی پروژه‌های شهرستانی است.

قوسی عنوان کرد: حوزه آب و خاک با 106 پروژه و مکانیزاسیون و بهسازی ماشین آلات با 13 پروژه دارای بیشترین درصد فراوانی است.

وی با بیان اینکه آب یکی از منابع مهم است و مدیریت آن در شرایط کنونی دارای اهمیت است پروژه‌های آب و خاک جزو اولویت های جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پروژه های آب و خاک شامل انتقال آب، آبیاری تحت فشار، احیای قنوات، احداث و بازسازی سدهای ذخیره آب می‌شود.

قوسی با بیان این‌که در سال جاری حدود 86 میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته، افزود: 12 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان در برنامه است.

وی به بازسازی و مرمت قنوات اشاره کرد و گفت: در این خصوص امسال اعتبارات قنوات چهار برابر افزایش داشته و به 84 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی به اعتبارات مدیریت بحران اشاره و بیان کرد: امسال توانستیم از این محل 100 میلیارد تومان اعتبار مصوب کنیم که درصدی به استان اختصاص یافته و برای اختصاص مابقی اعتبارات در حال پیگیری هستیم.

قوسی به حوزه مکانیزاسیون اشاره کرد و گفت: نوسازی ماشین آلات و مکانیزاسیون بخش کشاورزی کمک زیادی به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و کاهش هزینه های تولید می‌کند.

وی اظهار کرد: در این راستا 760 دستگاه تراکتور وارد استان شده است. 40 دستگاه کمباین و دو هزار و 300 دستگاه ادوات کشاورزی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال گذشته 56 میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ماشین آلات کشاورزی پرداخت شده است.

قوسی خاطرنشان کرد: در بحث گلخانه ها نیز 118 میلیارد تومان قرارداد برای فراهم کردن زیرساختهای مجتمع های گلخانه‌ای منعقد شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید