Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی طبس خبر داد:

کشت مرکبات در بیش از 100 هکتار اراضی طبس

مدیر جهاد کشاورزی طبس از برداشت ۷۱۴ تُن انواع مرکبات از جمله نارنج، نارنگی، پرتقال و لیمو شیرین از سطح اراضی کشاورزی شهرستان طبس تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بالغ بر 100 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت مرکبات می باشد.

کشت مرکبات در بیش از 100 هکتار اراضی طبس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، داوود بخشایی اظهار کرد: 46 هکتار از اراضی کشاورزی طبس زیر کشت پرتقال، 46 هکتار نارنج، 6 هکتار نارنگی و چهار هکتار لیموشیرین است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 691 تُن انواع مرکبات از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شده است، افزود: از این تعداد 273 تُن پرتقال، 20 تُن نارنگی، 20 تُن لیموشیرین و 378 تُن نارنج بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می شود 714 تُن مرکبات از اراضی زیر کشت طبس برداشت شود، گفت: محصول مرکبات این شهرستان به داخل استان و شهرهای مختلف دیگری از جمله مشهد و یزد صادر می شود.

بخشایی بیان کرد: به دلیل آب و هوای مناسب شهرستان طبس و پرورش مرکبات در سایه آفتاب نخیلات محصول تولیدی این شهرستان دارای کیفیت مطلوبی است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس در پایان گفت: عمده سطح زیر کشت مرکبات به محدوده شهر طبس و روستا‌های کریت، گشن، ازمیغان از بخش مرکزی و روستا‌های نایبند و زردگاه از بخش دیهوک اختصاص دارد و اکثرا به صورت توام با نخیلات کشت می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید