Iranian Agriculture News Agency

جوادی بایگی:

هویت‌گذاری دام‌های سربیشه گامی برای مبارزه با قاچاق دام

مدیرجهادکشاورزی شهرستان سربیشه با بیان اینکه هویت گذاری دام یکی از پروژه‌های اساسی کشور است که جلوگیری از قاچاق دام و حفظ ذخایر ژنتیکی را به همراه دارد، گفت: تعداد ٧٣۵۶٧ هویت گذاری دام سبک و سنگین در شهرستان انجام شده است.

هویت‌گذاری دام‌های سربیشه گامی برای مبارزه با قاچاق دام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مریم جوادی بایگی به اجرای طرح هویت گذاری دام بعنوان یک طرح ملی اشاره کرد و افزود: هر گونه مجوز حمل دام منوط به انجام هویت گذاری دام توسط دامدار است و دامی که خارج از این چرخه حمل شود به عنوان قاچاق ضبط می‌شود، بنابراین اجرای طرح هویت گذاری دام برای دامداران الزامی است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان سربیشه اظهار داشت: جلوگیری از قاچاق دام بر اساس قانون نظام جامع دامپروری ضرورت اجرای طرحی تحت عنوان هویت دار کردن دام‌های کشور ضروری قلمداد می‌شود که از آثار این طرح می توان به ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات به منظور بهبود نظام آمار و اطلاعات، کنترل تردد دام، بهبود سیستم‌های پرورش و اصلاح‌نژاد دام، کنترل بهداشت دام و فرآورده‌های دامی و  بیمه دام  اشاره کرد.

جوادی بیان کرد: تاکنون بیش از ۴۰ درصد دامها پلاک گذاری شده و همکاری دامداران و دهیاران باعث سرعت در انجام این فرایند خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید