Iranian Agriculture News Agency

اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومانی برای نهضت گلخانه‌ای

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: یکی از مشکلات عمده طرح نهضت گلخانه در استان، افزایش قیمت و هزینه‌های اجرای طرح است که باعث افزایش هزینه‌های زیرساخت‌ها و کاهش استقبال پیمانکاران شده است.

اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومانی برای نهضت گلخانه‌ای

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مهدی سورگی افزود: با توجه به افزایش هزینه‌ها شاهد استقبال کم پیمانکاران و ورود سرمایه‌گذاران به طرح نهضت گلخانه در استان خراسان جنوبی هستیم.

وی گفت: استقبال کم پیمانکاران به ویژه پیمانکار بومی، ورود نکردن سرمایه‌گذار و طولانی شدن بازه انتخاب مشاور و پیمانکار از مشکلات اصلی تاخیر در اجرای طرح نهضت گلخانه در خراسان جنوبی است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: مجموع اعتبار این طرح ۱۹۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان محقق شده و در زمینه پیشرفت پروژه از لحاظ اعتباری از پیشرفت ۵۵ درصد برخوردار است.

وی تصریح کرد: تاکنون با ۱۰ پیمانکار قرارداد منعقد شده است که در حوزه زیرساخت‌ شهرک‌های گلخانه‌ای شهرستان‌ها فعال هستند همچنین ۳۱ مشاور مختلف نیز در این حوزه فعالیت دارند.

سورگی با بیان اینکه زیرساخت‌های پنج شهرک از جمله معابر و گازرسانی برای انتخاب پیمانکار بارگذاری شده است گفت: تاکنون پیمانکار شهرک گلخانه شهرستان‌های نهبندان، خوسف، سرایان و سربیشه انتخاب و تعیین شده است.

وی ادامه داد: برای شهرک گلخانه شهرستان زیرکوه با اینکه چهار مرتبه فراخون انجام شده اما هنوز پیمانکار مشخص نشده است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: تاکنون چهار مورد حفاری چاه نیز در شهرستان‌های مذکور نهایی شده که ۲ مورد انجام شده و یک مورد در مرحله انتخاب پیمان است، یک مورد نیز پیمانکار مشخص شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع پیمانکاران ۵۰ درصد بومی و مابقی غیربومی هستند گفت: مطالعات پنج شهرک به مساحت ۲۵۰ هکتار نهایی شده است و از مرحله انتخاب مشاور عبور کرده‌ایم.

سورگی افزود: پیشرفت مجموع پروژه‌ها از لحاظ اعتباری ۵۵ درصد، به لحاظ اجرایی در شهرک‌هایی که آغاز شده ۲۵ تا ۳۰ درصد و میانگین پیشرفت کل مطالعات نهضت گلخانه‌ای ۶۰ درصد است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید