Iranian Agriculture News Agency

تحقق اهداف دولت الکترونیک با اجرای سیستم یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی(سیاک)

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با بیان اینکه سیستم یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی(سیاک) در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک انجام می شود، گفت: این طرح همچنین به منظور اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، تهیه نقشه‌های اراضی کشاورزی و سایر واحد‌های تولیدی نرم افزار پایگاه اطلاعات مکانی، طراحی و امکان رقومی سازی و جمع آوری و ورود اطلاعات به صورت وب سرویس اجرا می‌شود.

تحقق اهداف دولت الکترونیک با اجرای سیستم یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی(سیاک)

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدحسین اکبری افزود: برنامه‌ریزی برای دریافت اطلاعات موثر در مدیریت کشاورزی، برنامه‌ریزی برای کشت محصولات، تولید محصولات کشاورزی و مقابله با مخاطرات به هنگام حوادث غیر مترقبه را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد .

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این طرح همزمان با سطح کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شده است، اظهار داشت:  ترسیم و طراحی سطوح زراعی و باغی و جمع آوری اطلاعات توصیفی مزارع کشاورزی در سطح استان توسط مراکز جهاد کشاورزی در مدیریت شهرستانها جمع آوری و در سامانه بارگزاری می گردد که در این راستا استان خراسان جنوبی با توجه به فعالیت های خوب گذشته وحال از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است.

اکبری هدف از این طرح  را شناسایی کل سطوح اراضی آبی و دیم استان به میزان 164هزار هکتار و بارگزاری این اطلاعات درسامانه خواند و عنوان کرد: تا کنون 19500 قطعه به مساحت 10500 هکتار توسط مروجین پهنه و همچنین 73000 هکتار به تعداد 82600 قطعه توسط امور اراضی (کاداستر) تهیه گردیده است.

وی بیان کرد: اطلاعات سنوات گذشته در 7 شهرستان به  مساحت 45600 هکتار بروز رسانی گردیده که از این مقدار 17500 هکتار بارگزاری شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید