Iranian Agriculture News Agency

طبس، بیشترین سطح زیرکشت مرکبات استان را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با بیان اینکه این شهرستان بیشترین سطح زیرکشت مرکبات در استان را دارد، گفت: سطح زیرکشت مرکبات شهرستان را حدود 118 هکتار که 95 هکتار از باغات فوق بارور می باشد و پیش بینی می شود به مقدار 500 تن انواع مرکبات برداشت شود.

طبس، بیشترین سطح زیرکشت مرکبات استان را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، داوود بخشایی با اشاره به اینکه برداشت محصول مرکبات از نیمه اول آذر ماه آغاز گردیده است، افزود: مرکبات این شهرستان شامل: نارنج، پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، لیموترش،گریپ فروت و بالنگ بوده که به دلیل آب و هوای مناسب شهرستان وپرورش مرکبات درسایه آفتاب نخیلات محصول تولیدی دارای کیفیت مطلوبی می باشد.

وی اظهار داشت: عمده سطح زیر کشت این محصول در محدوده شهر طبس و روستاهای کریت، گشن، ازمیغان از بخش مرکزی و روستاهای نای بند و زردگاه از بخش دیهوک قرار داشته واکثرا بصورت توام با نخیلات کشت می شود.

شایان ذکر است، در سال گذشته 700  اصله نهال مرکبات شامل: نارنج ، پرتقال، نارنگی توسط بخش خصوصی بین باغداران توزیع گردید و از محل اعتبارات واحد حفظ نباتات شهرستان در سطح 5 هکتار از باغات مرکبات  روستای گشن جهت مبارزه با ملخ عملیات سم پاشی باغات انجام شده است. ضمنا تعداد 120 برگ پیام آموزشی کاشت، تغذیه و راه های مقابله با سرمازدگی تهیه و بین باغداران توزیع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید