Iranian Agriculture News Agency

اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی ضرورت ترویج کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: در زمینه ترویج که پایه و اساس تولیدات کشاورزی است باید اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در دستور کار قرار گیرد.

اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی ضرورت ترویج کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، قوسی با بیان اینکه طرح یاوران تولید را در دستور کار قرار دادیم، گفت: در این طرح می‌خواهیم محقق و کارشناس اجرایی در زمین کشاورزی به هم وصل شوند و بهره‌برداران بخش کشاورزان از نتایج اقدامات پژوهشی اطلاع پیدا کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: هنرستان‌های کشاورزی برای پیشرفت در تولید باید احیا شود تا بهره‌برداران متخصص تربیت شوند و جهاد کشاورزی نسبت به تحقق این امر که اکنون آغاز شده، کاملا مصمم است.

وی گفت: استفاده از ظرفیت تحقیقات در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است که باید یافته‌های پژوهشی را به حوزه بهره‌برداری انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: نیروی انسانی نقش اساسی در توسعه همه‌جانبه دارد و باید دانش کافی در این حوزه وجود داشته باشد.

غلامرضا قوسی افزود: توسعه بخش کشاورزی در انتقال یافته‌های جدید خلاصه می‌شود و پیشرفت و افزایش بهره‌وری در گرو تزریق منابع دانش جدید است.

وی بیان کرد: پژوهش و طرح‌های فناورانه نسخه نجات‌بخش کشاورزی در خراسان جنوبی است و در این بخش به دنبال توسعه همه‌جانبه و متوازن هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: بعضی از طرح‌ها را باید متناسب با شرایط اقلیمی در اولویت قرار داد و از حداقل میزان آب، حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

قوسی یادآور شد: در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از رتبه ۲۸ به چهارم کشوری رسیدیم که همراهی رسانه‌ها در این بخش قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری جزو اولویت‌های جهاد کشاورزی در خراسان جنوبی است افزود: باید مدیریت علمی را برای افزایش تولید در استان اعمال کنیم که مهمترین این بخش احداث گلخانه‌ها است.

وی گفت: درخصوص نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی گام‌های خوبی در مسیر تحقق این طرح برداشته شده و در بحث محصولات استراتژیک به دنبال حمایت از طرح‌های پژوهشی فناورانه هستیم و این طرح‌ها با اولویت مورد حمایت قرار می‌گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: حوزه تبلیغات را در سطح ملی و جهانی دنبال می‌کنیم که به زودی از سوی رسانه‌های ملی در حوزه محصولات استراتژیک تولید محتوا خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید