Iranian Agriculture News Agency

هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی مبنی بر هشدار سطح زرد، نفوذ توده هوای ناپایدار از اواخر وقت شنبه (۱۵ آذر) سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه در این استان فعال خواهد بود.

هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، در این هشدار سطح زرد (آگاهی) زمان شروع نفوذ و فعالیت سامانه بارشی اوایل وقت یکشنبه ۱۶ آذر اعلام شد که تا پیش از ظهر سه‌شنبه ۱۸ آذر در خراسان جنوبی مستقر است.

وزش تندباد موقتی، بارش باران و در برخی نقاط همراه با رعد و برق، در مناطق سرسیر و کوهستانی بارش برف و کاهش دید در اثر تشکیل مه از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی منطقه اثر سامانه بارشی جدید را شامل بیرجند، بشرویه، حاجی آباد (زیرکوه)، خوسف، درمیان، سرایان، طبس، فردوس، قاین، نهبندان و سربیشه اعلام و تصریح کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید در اثر تشکیل مه، احتمال اختلال در رفت و آمدهای جاده‌ای، وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر در این مدت قابل پیش بینی است.

پرهیز از سفرهای غیرضروری، رعایت فاصله طولی خودروها حین رانندگی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ و اطمینان از عملکرد برف پاک کن‌ها، اجتناب از چرای دام و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها از توصیه‌های جوی هواشناسی استان برای عبور از این سامانه بارشی است.

همچنین با ادامه روند کاهشی دمای هوا تا اواسط هفته آینده به تدریج هوا سردتر می‌شود و از اواسط هفته آینده وقوع یخبندان شبانه نیز در خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید